سئوال

غدیر حقیقت انکار نا پذیر تاریخ
مناظره با اهل سنت
اهانت دجالان به علی بن ابیطالب (ع)
گفتاری از دکتر شریعتی درباره حضرت فاطمه زهرا
مولوی و محبت اهل بیت
مصیبت روز پنجشنبه
غدیر حقیقتی انکار نشدنی
پیدایش شیعه
آیا توسل به پیامبر شرک است؟



مبانی فکر و کارنامه عملی وهابیت
اهل بیت چه کسانی هستند؟ [5]
فتوای تاریخی شیخ محمود شلتوت
ماجرای غدیر ، افسانه یا واقعیت؟!
آیا همه صحابه عادل بوده‌اند؟
آیا اسلام کودک 10 ساله پذیرفته نیست؟! [2]
تیجانی دروغگو یا راستگو ؟!
نکاتی پیرامون شناخت امام زمان [2]
فتاوی عجیب و مضحک وهابیون [2]
پیدایش شیعه
دلائل برتری امام علی بر دیگران [5]
سخنان عصام العماد [3]
آیا شیعه به تحریف قرآن اعتقاد دارد؟
معاویه را بهتر بشناسیم
افسانه عبدالله بن سبا
عبرتهای عاشورا


·                                 اعتقادات

·                                 اهل بیت

·                                 اهل سنت

·                                 اهل سنت واقعی

·                                 حکومت

·                                 خلیفه

·                                 سکوت

·                                 شیعه

·                                 صحابه

·                                 صفین

·                            چرا شیعیان با خلفاى ثلاث که از بهشتیان و در زمره عشره مبشره اند، مخالفند؟

·                            علت جنگ میان معاویه و حضرت على(علیه السلام) چه بود؟

·                            آیا پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم بر خلافت ابوبکر و عمر بشارت داده است؟

·                            آیا نخستین پیروان هر دینی، بهترین‌ افراد آن امت هستند؟

·                            آیا صحیح است که درباره خلافت ابوبکر، هیچ آیه و روایتی نداریم؟

·                            آیا با انتقاد از صحابه، دین متزلزل نمی‌شود، زیراکه دین به وسیله آنها به ما رسیده است؟!

·                            می‌گویند شیعه معتقد است که قرآن تحریف شده، آیا این درست است؟

·                            آیا فلسطینی‏ها و افراد حماس، ناصبی هستند؟

·                            درغدیر خم سخن بر سرآشتی دادن حضرت علی(ع) وانصار بوده نه جانشینی وولایت.چراشیعه افسانه سازی می کند؟

·                            مگر آقا رسول الله نمیدانستند اینها عهد شکنی می کنند پس چرا ولایت حضرت علی(ع) را بیشتر تثبیت نکردند؟

·                            چرا پیامبر به صورت کتبی نوشته هایی به امام علی ندادند تا بعد از ایشان به امامت برسند؟

·                            آیا ازدواج متعه(صیغه موقت) مورد قبول و پذیرش بزرگانى از اهل سنت بوده است؟

·                            چرا شیعه به هنگام نماز به طور دست بسته نماز نمى خواند؟

·                            صلاة تراویح چیست و چرا اهل سنت بر آن مداومت دارند؟

·                            آیا بدعت به حَسَن و غیر حسن تقسیم مى شود و منظور خلیفه دوم از «نعم البدعة » چیست؟

·                            چرا علی بن ابیطالب (رضی الله عنه) نماز تراویح که شما می گویید بدعت است،می خواند؟

·                            آیا به هنگام تشریع اذان ،«الصَّلاةُ خَیرٌ مِنَ النَّوم» بود یا پس از آن ،به اذان افزوده شد؟

·                            چرا حقیقت را درباره معاویه بن ابی سفیان برای مردم نمی گویند؟

·                            چرا شیعه ناسزا گفتن به بزرگان اصحاب به خصوص خلفا را عبادت می شمرد؟

·                            اعتماد شیعه بر روایات صحابه ی مرتد در اثبات فضایل علی(ع)؟

شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها افسانه یا حقیقت
حدیث یوم الانذار و حدیث ولایت
ابلاغ سوره توبه
بررسی حدیث دوازده خلیفه
بررسی حدیث سفینه نوح
بررسی حدیث منزلت
حدیث ثقلین
حدیث غدیر - مولا -سرپرست ....
چه کسی امام است؟
بررسی آیه اولوا العلم
بررسی آیه مباهله
بررسی آیه صراط مستقیم و دوازده امام
بررسی آیه غدیر
بررسی آیه ولایت
بررسی آیه ی اولی الامر - تطهیر و صادقین
فضائل امیرالمومنین در قرآن (بخش ششم - چهل آیه)
فضائل امیرالمومنین در قرآن (بخش پنجم - چهل آیه)
فضائل امیرالمومنین در قرآن (بخش چهارم - چهل آیه)
فضائل امیرالمومنین در قرآن (بخش سوم - چهل آیه)
فضائل امیرالمومنین در قرآن (بخش دوم - چهل آیه)
فضائل امیرالمومنین در قرآن (بخش اول - چهل آیه)
علی در آینه احادیث (چهل حدیث - بخش هفتم)
علی در آینه احادیث (چهل حدیث - بخش ششم)
علی در آینه احادیث (چهل حدیث - بخش پنجم)
علی در آینه احادیث (چهل حدیث - بخش چهارم)
علی در آینه احادیث (چهل حدیث - بخش سوم)
علی در آینه احادیث (چهل حدیث - بخش دوم)
علی در آینه احادیث (چهل حدیث - بخش اول)
عدالت صحابه
چهل سؤال پیرامون امامت و خلافت
ولایت از نگاه ولی (امام در سخنان امام)
قرآن و پاسخ به شبهات وهابیون
بررسی و تحلیل زوایای فتوحات خلفا
امامت در اسلام
مبارزات حضرت زهرا با خلفا و اثبات حقانیت امیرالمومنین
بررسی دلایل خلافت ابوبکر و عمر و عثمان
بی هدفی بزرگترین مشکل جهان
یزیدیان روشن فکر
شیعه بی اشک شمع مرده است
گران فروشها به بهشت می‌روند

قضاوتهای امیر المومنین(ع)
ولایت امیر المومنین(ع)
دفاع از حریم تشیع ***
شیعه و شیعه شناسی
خطابه غدیر
پایگاه غدیر
حضرت فاطمه معصومه
قرآن
شخصیت زن از دیدگاه قرآن
نهج البلاغه
صحیفه سجادیه
تفسیر المیزان
ایت الله خامنه ای
آیت الله مصباح یزدی
آیت الله مکارم شیرازی
آیت الله حسن زاده آملی
آیت الله نوری همدانی
آیت الله سیستانی
آیت الله شاهرودی
شهید مطهری
ارتباط با رئیس جمهور
بدعتهای عمر***
پایگاه مذهبی یا غریب
خورشید آل یاسین
شمیم حضور
مروارید عرش
حکایات خواندنی
اثبات حقانیت امیر المومنین (ع)***
برائت از دشمنان اهل البیت علیهم السلام
غدیر سبز
انصار الحسین رشت
مناقب و فضائل امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام
لحظه های سبز
سیاست اسلامی (بسیج دانشجویی دانشگاه قم)

http://ashkezahra.blogfa.com/

http://www.adyan.net/froum/index.php

یازده سئوال ازاهل سنت

سوال اول:آیا جناب عمر بن خطاب در نبوت حضرت محمد شک کرده است یا نه؟ 

سوال دومآیا منع ازدواج موقت توسط جناب عمر بن خطاب بوده است؟

 سوال سوم: آیا جناب عمر بن خطاب تهدید به سوزاندن خانه علی بن ابیطالب کرد؟

سوال چهارم: آیا عمر بن خطاب قاتل جناب فاطمه بنت محمد می باشد؟

سوال پنجم: آیا جناب عمر بن خطاب اولین کسی بود که در نماز میت 4بار تکبیر گفت

 سوال ششم:آیا این که می گویند عمر بن خطاب برای حفظ سوره بقره 12 سال طول کشید. صحیح است؟

 سوال هفتم: آیا فاطمه بنت محمد از جناب ابوبکر و عمر غضبناک بود؟

سوال هشتم: آیا درست است که جناب فاطمه بنت محمد عمر بن خطاب را نفرین کرد؟

سوال نهم: آیا این درست است که جناب عمر بن خطاب را اهل کتاب (فاروق) خواندند؟

سوال دهم:  آیا پیامبر اکرم به کسی لقب فاروق را اعطا نمودند؟

سوال یازدهم: آیا اینکه جناب عمر بن خطاب منع کردند متعه را دلیل شخصی بود؟

** برای دیدن مقاله و جوابها  به ادامه مطلب بروید**

یازده سوال از برادران اهل سنت(۱)

    ۱- آیا جناب عمر بن خطاب در نبوت حضرت محمد شک کرده است یا نه؟

 چون در کتب اهل سنت از زبان جناب عمر چنین آمده است:

( والله ما شککت منذ اسلمت  الا یومئذ (روز صلح حدیبیه)

(در این متن صراحتا جناب عمر به شک در نبوت اعتراف می نمایند)

 منابع:

 *المصنف عبدالرزاق ج5 ص 339- منشورات المجلس العلمی

صحیح ابن حبان ج 11 ص224- موسسه الرساله

المعجم الکبیر ج 20 ص 14- مکتبه ابن تیمیه

الدر المنثور ج6 ص77- دارالمعرفه

تاریخ مدینه دمشق ج 57 ص 229- دارالفکر*

 سوال دوم: 

آیا منع ازدواج موقت توسط جناب عمر بن خطاب بوده است؟

 چون در کتب اهل سنت می باشد از زبان جناب عمر که چنین گفته اند: 

(متعتان کانتا فی عهد رسول الله و انا احرمها.........)

( این متن بیانگر منع توسط جناب عمر است)

منابع:

المبسوط ج4 ص27- دارالمعرفه

المغنی ج7 ص 572- دارالکتاب العربی

الشرح الکبیر ج7 ص537- دارالکتاب العربی

المحلی ج 7 ص 107- دارالفکر

مسند احمد بن حنبل ج 3 ص325- دارصادر

معرفه السنن و آلاثار ج5 ص 345- دارالکتب العلمیه

تفسیر الرازی ج10 ص 50

شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید معتزلی ج 1 ص182- داراحیاء التراث العربی

اصول السرخسی ج 2ص6- دارالکتاب العلمیه

تفسیر قرطبی ج 2ص329- داراحیاء التراث العربی

تذکره الحفاظ ج 1 ص156- داراحیائ التراث العربی

علل الدار قطنی ج 2ص156- دارطیبه

کنزالعمال ج16 ص521- موسسه الرساله

صحیح البخاری مجلد3 ص158- دارالفکر

 سوال سوم:

 آیا جناب عمر بن خطاب تهدید به سوزاندن خانه علی بن ابیطالب کرد؟

 الامامة والسیاسة - ابن قتیبة الدینوری ، تحقیق الزینی - ج 1 - ص 19

والذی نفس عمر بیده . لتخرجن أو لأحرقنها على من فیها ، فقیل له یا أبا حفص . إن فیها فاطمة ؟

فقال وإن

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

شرح نهج البلاغة - ابن أبی الحدید - ج 6 - ص 48

فقال : والذی نفسی بیده لتخرجن إلى البیعة أو لأحرقن البیت علیکم

 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 تاریخ الطبری - الطبری - ج 2 - ص 443

عن زیاد بن کلیب قال أتى عمر بن الخطاب منزل علی وفیه طلحة والزبیر ورجال من المهاجرین فقال والله لأحرقن علیکم أو لتخرجن إلى البیعة

 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 الملل والنحل - الشهرستانی - ج 1 - ص 57

 احرقوا دارها بمن فیها

 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 الامامة والسیاسة ابن قتیبة الدینوری ، تحقیق الزینی- مؤسسة الحلبی وشرکاه للنشر والتوزیع

شرح نهج البلاغة ابن أبی الحدید- دار إحیاء الکتب العربیة

تاریخ الطبری- مؤسسة الأعلمی للمطبوعات

الملل والنحل- دار المعرفة

...............

سوال چهارم:

 آیا عمر بن خطاب قاتل جناب فاطمه بنت محمد می باشد؟

 تفسیر العیاشی - محمد بن مسعود العیاشی - ج 2 - ص 67

فضرب عمر الباب برجله فکسره

 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 الملل والنحل - الشهرستانی - ج 1 - ص 57

احرقوا دارها بمن فیها وما کان فی الدار غیر على وفاطمة والحسن والحسین

 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 روضة الواعظین - الفتال النیسابوری - ص 151

 مرضت مرضا شدیدا

 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 مؤتمر علماء بغداد - مقاتل بن عطیة - پاورقى ص 181

 إن عمر ضرب بطن فاطمة یوم البیعة حتى ألقت الجنین من بطنها

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 الملل والنحل - الشهرستانی - ج 1 - ص 57

حتى القت الجنین من بطنها

 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 شرح نهج البلاغة - ابن أبی الحدید - ج 14 - ص 193

 فألقت المحسن من بطنها

 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 سیر أعلام النبلاء - الذهبی - ج 15 - ص 578

أن عمر فس فاطمة حتى أسقطت محسنا .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 لسان المیزان - ابن حجر - ج 1 - ص 268

ان عمر رفس  فاطمة حتى أسقطت بمحسن

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 میزان الاعتدال - الذهبی - ج 1 - ص 139 (دار المعرفة)

ان عمر رفس فاطمة حتى أسقطت بمحسن

 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 جواهر المطالب فی مناقب الإمام علی (ع) - ابن الدمشقی - ج 2 - پاورقى ص 121 (|مجمع إحیاء الثقافة الإسلامیة)

روى ابن أبی دارم المحدث أن عمر رفس فاطمة حتى أسقطت بمحسن

 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 الوافی بالوفیات - الصفدی - ج 6 - ص 15 (دار إحیاء التراث العربی)

قال إن عمر ضرب بطن فاطمة یوم لبیعة حتى ألقت المحسن من بطنها

 ....................................................

 سیر أعلام النبلاء- مؤسسة الرسالة

لسان المیزان ابن حجر- مؤسسة الأعلمی للمطبوعات

تفسیر العیاشی- |المکتبة العلمیة الإسلامیة – طهران

الملل والنحل- دار المعرفة

روضة الواعظین الفتال النیسابوری- منشورات الشریف الرضی - قم

مؤتمر علماء بغداد مقاتل بن عطیة- دار الکتب الإسلامیة - طهران

شرح نهج البلاغةابن أبی الحدید- مؤسسة إسماعیلیان

 سوال پنجم:

آیا جناب عمر بن خطاب اولین کسی بود که در نماز میت 4بار تکبیر گفت

کتاب الأوائل - ابن أبی عاصم - ص 8

أول من جمع الناس فی صلاة الجنائز على أربع تکبیرات .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

إمتاع الأسماع - المقریزی - ج 1 - پاورقى ص 380

أول من جمع الناس فی صلاة الجنائز على أربع تکبیرات

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

المصنف - عبد الرزاق الصنعانی - ج 3 - ص 480

 عبد الرزاق عن الثوری عن إسماعیل عن الشعبی عن

عبد الرحمن بن أبزی قال : کبر عمر على زینب بنت جحش أربع تکبیرات

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

الطبقات الکبرى - محمد بن سعد - ج 8 - ص 112

کبر عمر على زینب بنت جحش أربعا

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

الطبقات الکبرى - محمد بن سعد - ج 8 - ص 112

کبر عمر على زینب بنت جحش أربعا

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

المحلى - ابن حزم - ج 5 - ص 124

جمعهم عمر على أربع تکبیرات

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

تلخیص الحبیر - ابن حجر - ج 5 - ص 168

فجمعهم عمر على أربع تکبیرات

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

نیل الأوطار - الشوکانی - ج 4 - ص 99

جمعهم عمر على أربع تکبیرات .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

عون المعبود - العظیم آبادی - ج 8 - ص 343

فجمعهم عمر على أربع تکبیرات

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

المصنف عبد الرزاق الصنعانی-منشورات المجلس العلمی

الطبقات الکبرى- دار صادر

کتاب الأوائل- دار الخلفاء للکتاب الإسلامی الکویت

إمتاع الأسماع المقریزی - دار الکتب العلمیة

المحلى ابن حزم- دار الفکر

تلخیص الحبیر ابن حجر- دار الفکر

نیل الأوطار الشوکانی- دار الکتب العلمیة

 سوال ششم:

آیا این که می گویند عمر بن خطاب برای حفظ سوره بقره 12 سال طول کشید. صحیح است؟

 تنویر الحوالک - جلال الدین السیوطی - ص 216

ابن عمر قال تعلم عمر البقرة فی اثنتی عشرة

سنة فلما ختمها نحر جزورا

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

تفسیر القرطبی - القرطبی - ج 1 - ص 40

 حدثنا مالک عن نافع عن ابن عمر قال : تعلم عمر البقرة فی اثنتی عشرة سنة ،

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

‹ پاورقى ص 40 ›

( 1 ) فی الأصول : " المسمی فی ذکر أسماء . . . الخ " .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

الدر المنثور - جلال الدین السیوطی - ج 1 - ص 21

ابن عمر قال تعلم عمر البقرة فی اثنتی عشرة سنة فلما ختمها

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

تاریخ الإسلام - الذهبی - ج 3 - ص 267

وقال إن عمر : تعلم عمر البقرة فی اثنتی عشرة سنة ، فلما تعلمها نحر جزورا .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

تنویر الحوالک جلال الدین السیوطی-  دار الکتب العلمیة تفسیر القرطبی- دار إحیاء التراث

الدر المنثورجلال الدین السیوطی- دار المعرفة

تاریخ الإسلام الذهبی- دار الکتاب العربی

...........................

 سوال هفتم: 

آیا فاطمه بنت محمد از جناب ابوبکر و عمر غضبناک بود؟

 صحیح البخاری - البخاری - ج 5 - ص 82

فوجدت فاطمة على أبی بکر فی ذلک فهجرته فلم تکلمه حتى توفیت

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

صحیح مسلم - مسلم النیسابوری - ج 5 - ص 154

فوجدت فاطمة على ابن بکر فی ذلک قال فهجرته فلم تکلمه حتى توفیت

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

شرح مسلم - النووی - ج 12 - ص 77

 فهجرته فلم تکلمه حتى توفیت

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

عمدة القاری - العینی - ج 17 - ص 258

فوجدت فاطمة على أبی بکر فی ذالک فهجرته فلم تکلمه حتى توفیت

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

صحیح ابن حبان - ابن حبان - ج 11 - ص 153

فوجدت فاطمة على أبی بکر من ذلک فهجرته فلم تکلمه حتى توفیت

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

صحیح ابن حبان - ابن حبان - ج 14 - ص 573

فوجدت فاطمة على أبی بکر فی ذلک وهجرته فلم تکلمه حتى توفیت

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

شرح نهج البلاغة - ابن أبی الحدید - ج 16 - ص 218

فوجدت من ذلک على أبى بکر وهجرته فلم تکلمه حتى توفیت

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

الطبقات الکبرى - محمد بن سعد - ج 2 - ص 315

فوجدت فاطمة علیها السلام على أبی بکر فهجرته فلم تکلمه حتى توفیت

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

سیر أعلام النبلاء - الذهبی - ج 2 - پاورقى ص 121

 فوجدت فاطمة على أبی بکر فی ذلک ، فهجرته فلم تکلمه حتى توفیت

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

تاریخ المدینة - ابن شبة النمیری - ج 1 - ص 196 - 197

 فوجدت فاطمة على أبی بکر رضی الله عنه فی ذلک ، فهجرته فلم تکلمه حتى توفیت

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

إمتاع الأسماع - المقریزی - ج 13 - ص 159

فوجدت فاطمة على أبی بکر فی ذلک فهجرته فلم تکلمه حتى توفیت

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

صحیح البخاری- دار الفکر

صحیح مسلم- دار الفکر

شرح مسلم النووی- دار الکتاب العربی

عمدة القاری- دار إحیاء التراث العربی

صحیح ابن حبان- مؤسسة الرسالة

شرح نهج البلاغة ابن أبی الحدید- دار إحیاء الکتب العربیة - عیسى البابی الحلبی وشرکاه||مؤسسة مطبوعاتی إسماعیلیان

الطبقات الکبرى- دار صادر

سیر أعلام النبلاء- مؤسسة الرسالة

تاریخ المدینة- دار الفکر

إمتاع الأسماع-  دار الکتب العلمیة

 سوال هشتم:

آیا درست است که جناب فاطمه بنت محمد عمر بن خطاب را نفرین کرد؟

و الله لادعون علیک فی کل صلاه

منابع:

الامامه و السیاسه تحقیق زینی ج1 ص20- موسسه الحلبی

 سوال نهم:

آیا این درست است که جناب عمر بن خطاب را اهل کتاب (فاروق) خواندند؟

 اهل کتاب این نام را به او داده اند نه پیامبر اکرم (ص) ؛ هممانگونه که ابن سعد خودش در طبقات می نویسد:

( اخبرنا یعقوب بن ابراهیم بن سعد عن ابیه عن صالح بن کیسان قال ابن شهاب : بلغنا ان اهل الکتاب کانوا اول من قال لعمر بن خطاب الفاروق، و کان المسلمون یأثرون ذلک قولهم و لم یبلغنا ان رسول الله)

 *طبقات الکبری ج3 ص270*

کتبی دیگری از اهل سنت که این کلام را بیان کرده اند:

1-   تاریخ مدینه دمشق ج44 ص51- دارالفکر

2-   تاریخ الطبری ج3 ص267- موسسه الاعلمی للمطبوعات

3-   اسدالغایه ج4 ص57- اسماعیلیان/

4-    المنتخب من ذیل المذیل ص11- موسسه الاعلمی للمطبوعات

5-   تاریخ المدینة - ابن شبة النمیری ؛ج 2 ص 662- دارالفکر قم

 همچنین ابن کثیر در ترجمه عمر بن خطاب در کتاب البدایه و النهایه می نویسد:

عمر بن الخطاب بن نفیل بن عبدالعزی..... ابوحفص العدوی، الملقب بالفاروق قیل لقبه بذلک اهل الکتاب                           *البدایه و النهایه ج7 ص150- داراحیاء التراث العربی*

 سوال دهم: 

آیا پیامبر اکرم به کسی لقب فاروق را اعطا نمودند؟

 ( و قد قال هو علیه السلام (علی بن ابیطالب): انا الصدیق الاکبر، و انا الفاروق الاول، اسلمت قبل اسلام الناس......)     * شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج1 ص30- داراحیا الکتب العربیه*

(فصرحت بتهمه ابی بکر الصدیق و عمر الفاروق....)   * شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج16 ص35- داراحیاء الکتب العربیه* 

عن ابن عباس و ابی ذر قالا: سمعنا النبی(ص) یقول لعلی: انت الصدیق الاکبر، و انت الفروق الذی یفرق بین الحق و الباطل  *الریاض ج2 ص155/ینابیع الموده لذوی القربی ج3 ص407- درالاسوه/

جواهر المطالب فی مناقب الامام علی،الباعونی شافعی  ج1 ص33- مجمع احیاء الثقافه الاسلامیه*

 سوال یازدهم:

آیا اینکه جناب عمر بن خطاب منع کردند متعه را دلیل شخصی بود؟

 طبق نقل بزرگان اهل سنت این منع یک مسئله شخصی بود و در شان جناب عمر بن حریث بوده است:

 کنا نستمتع بالقبضه من التمر و الدقیق الایام علی عهد رسول الله (ص) و ابی بکر و عمر حتی نهی عمر عنه فی شأن عمرو بن حریث 

منابع:

نیل الاوطار ج6 ص22- دارالجیل

صحیح مسلم ج4 ص131- دارالفکر

السنن الکبری ج7 ص131- دارالفکر

عمده القاری ج17 ص246- دارحیاء التراث العربی

المصنف عبدالرزاق ج7 ص500- منشورات المجلس الاعلمی

نصب الرایه ج3 ص338- دارالحدیث قاهره

الداریه فی تخریج احادیث الهدایه ج2 ص57- دارالمعرفه

تاریخ المدینه ج2 ص717- دارالفکر قم

الاستذکار ج5 ص505- دارالکتب العلمیه

التمهید ج10 ص112- المغرب، وزاره عموم و الاوقاف

http://www.makoran.ir/article34.html

دانلودکتاب+سایت التوحید(افشای وهابیت)

·                                

·                                 مقالات

·                                 جنایات وهابیت

·                                 کلیپ شیعه

·                                 کتب شیعه

·                                 یادداشت ها

·                                 مناظرات

·                                 حکایات

·                                 پرسش و پاسخ

·                                 فتاواء

·                                 اخبار

·                                 کتابخانه

·                                 سمعی و بصری

·                                 شبهات وهابیت

 

شبهات وهابیت

·                                 نقد مقاله چرا مکان قبر فاطمه (س) نامعلوم است؟

·                                 نقد مقاله چراابوبکر در تشییع جنازه ... شرکت نکرد؟

·                                 نقد مقاله آیا ابوهریره دروغ به رسول خدا نسبت میداد؟

·                                 چرایی تقدم علی علیه السلام بر ابوبکر(قسمت اول)

·                                 نمونه هایی از توسل بزرگان و علمای محترم اهل سنت

·                                 در آخرین لحظات چه میخواستند بفرمایند؟

·                                 خلیفه دوم بعد از ماجرای غدیر هوسرانی کرد؟

·                                 غدیر را قبول نکرد به درک واصل شد؟

·                                 من تمام صحابه را عادل نمیدانم؟

·                                 جوابی به یک سوال همیشگی از شیعیان

·                                 اعتراف خلفا به عدم اهلیتشان برای خلافت

·                                 نمونه هایى از رفتار ضد انسانى فرماندهان فتوحات خلفا

جوابی به یک سوال همیشگی از شیعیان

 

 

برادران عزیز اهل سنت و آقایان وهابی اگر به شیعه اشکال میکنید که چرا شیعیان خلفاء را قبول ندارند و

امام علی علیه السلام را مقدم بر آنان میدانند مطالب زیر  گوشه بسیار کوچکی از دلایل ما البته از کتب اهل سنت میباشد .

امیدوارم بخوانید و حقیقت را قبول بفرمایید تا روز قیامت پشیمان نشویم که این همه حجت برای حقانیت اقامه شد و به خاطر تعصبی که از بی علمی نشات میگرفت مورد قبول واقع نشد.

 

منتظر قسمت های بعدی این مقاله باشید.

 

1- احمد بن حنبل در مسند خود روایت کرده است که پیامبر فرمود: «من و على بن ابیطالب چهارده هزار سال پیش از آفرینش آدم، نورى در محضر خدا بودیم. هنگامى که خدا آدم را آفرید، آن نور را به دو بخش کرد، جزئى از آن منم و پاره‏اى على.

( 1). همانگونه که ابن ابى الحدید در شرح نهج البلاغه، ج 2، ص 430 گفته است. نیز، احمد در المسند در کتاب فضایل، الفردوس و الریاض النضره، ج 2، ص 164، مناقب ابن مغازلى، ص 87، لسان المیزان، ج 2، ص 229، میزان الاعتدال، ج 1، ص 507 از تاریخ ابن عساکر؛ مناقب الخوارزمى، ص 46، ینابیع المودة، ص 10 و 83، تذکرة الخواص طبع الغرى، ص 52، کفایة الطالب، ص 314

 

نکته:چه کسی نزدیک تر و لایق تر به خلافت پیغمبر صلی الله علیه و اله و سلم  جز کسی که از نور ایشان باشد.

 

2- در حدیث دیگرى که ابن مغازلى شافعى نقل کرده آمده است. هنگامى که خدا آدم را خلق کرد، آن نور در صلب او قرار گرفت. پیوسته آن نور، یکپارچه بود تا در صلب عبد المطلب دوگانه شد. در پیامبر به پیامبرى و در على به خلافت تبدیل گشت.

. مناقب ابن مغازلى، ص 88، ینابیع المودة، ص 10، شرح نهج البلاغه، ج 2، ص 430، کفایة الطالب، ص 315، دیلمى در الفردوس و ابن عساکر در تاریخ خود آن را روایت کرده‏اند.

 

 

نکته :در اینجا صراحت به خلافت امام علی علیه السلام بعد ایشان آمده است.

 

3- در روایت دیگرى که ابن مغازلى از جابر نقل کرده در پایان حدیث این جمله افزوده شده است: «تا آنکه خدا نور را دو بخش کرد، پاره‏اى را در صلب عبد اللّه و جزئى را در صلب ابیطالب قرار داد و مرا پیامبر و على را ولى گردانید.

ینابیع المودة، ص 10 و 256، مناقب ابن مغازلى، ص 89، روایاتى در منتخب کنز العمال در حاشیه مسند احمد ج 5، ص 32 به همین معنا وجود دارد.

 

نکته:ایا در اینجا هم میتوان ولی را به معنای محبت و دوستی گرفت.

 

4- حدیث خلافت در مسند احمد است که پس از نزول آیه

 «خویشاوندان نزدیکت را بترسان.» « شعراء: 214» پیامبر سى تن از اهل و خاندان خویش را سه نوبت فرا خواند و آنها سه بار به میهمانى خوردند و نوشیدند. پیامبر هر بار به آنها فرمود: «چه کسى دین و وعده‏هاى مرا مى‏پذیرد تا جانشین من و همنشین من در بهشت باشد. على گفت:من،

و پیامبر فرمود: تو (اینگونه‏اى)»

 ثعلبى همین روایت را در تفسیر خود گفته است:

 «پس از سه بار، و هر بار جز على دیگران ساکت بودند.

 

. مسند احمد، ج 1، ص 111 و 195، تاریخ الطبرى، ج 5، ص 43، تفسیر طبرى، ج 19، ص 68، شواهد التنزیل، ج 1، ص 420، شرح نهج البلاغه، ج 3، ص 267، ینابیع المودة، ص 105، تاریخ الکامل، ج 2 ص 42، مجمع الزوائد، ج 8، ص 302 و 113، و کنز العمال، ج 6، ص 392 و 397 از برخى حافظان حدیث.

 

نکته: ایا هنوز میفرمایید که پیغمبر صلی الله علیه و اله وسلم  خلیفه تعیین نکرد با اینکه در اولین روزهای دعوت خویش به این امر اهتمام داشت .به امر اشکال نشود که ایشان در ان و موقع کم سن وسال بوده اند که این یک نوع توهین به حضرت رسول (مگر خود ایشان عاقل نبودند ) و انکار قران است (حضرت عیسی علیه السلام در کودکی به نبوت رسید) .

 

5-حدیث وصیت در مسند از سلمان روایت شده است که از پیامبر پرسید: «اى رسول خدا جانشین و وصى تو کیست؟ پیامبر فرمود: اى سلمان  جانشین برادرم موسى که بود؟ سلمان پاسخ داد: یوشع بن نون. پیامبر فرمود: پس همانا جانشین و وارث من که دین مرا بجا مى‏آورد و وعده مرا تحقق مى‏بخشد على بن ابیطالب است.

 حدیث را هیثمى در مجمع الزوائد، ج 9، ص 113، کنز العمال، ج 6، ص 156، گزیده کنز العمال در حاشیه مسند ج 5، ص 32، تهذیب التهذیب، ج 3، ص 106، کفایه الطالب، ص 293، شواهد التنزیل، ج 1، ص 77، الریاض النضره، ص 178، ذخایر العقبى، ص 71.

 

نکته:سوال از وصایت بود و شما جواب ایشان را خواندید که چه کسی را به وصایت برگزیدند.

 

6- در کتاب مناقب ابوبکر احمد بن مردویه که حجت چهار مذهب سنى است، با اسناد ابوبکر از ابوذر روایت شده است که بر پیامبر وارد شدیم و پرسیدیم: کدامیک از یاران شما نزدتان گرامى‏ترند؟

فرمود: على که به سلامت درون و اسلام از شما پیشتازتر است.

 مناقب المرتضوى ترمذى، ص 95، در کنز العمال، ج 6، ص 395 از ابن عباس نقل شده که عمر بن خطاب گفت: پیامبر فرمود:« اى على، تو نخست مؤمن و مسلم هستى.

 

نکته:چطور میشود کسی که از سلامت درون و اسلام از امام علی علیه السلام  عقب تر و پایین تر است بر ایشان مقدم شود به اصطلاح تقدیم  مفضول بر فاضل شود که از لحاظ عقلی و عرفی قابل قبول نیست.

 

 

7-ابن مغازلى شافعى به اسناد خود در کتابش روایت کرده است که پیامبر فرمود: «هر پیامبرى وصى و وارثى داشته است و وصى و وارث من على بن ابیطالب است.

 مناقب ابن مغازلى، ص 200، کنوز الحقایق، ص 121، ذخایر العقبى، ص 71، الریاض النضره، ج 2، ص 178، ینابیع المودة، ص 79 و 180 از دیلمى.

 

نکته:از این مطلب  واضحتر ؟ مگر ما دنبال چه میگردیم؟

 

8- در مسند احمد و جمع میان صحاح سته حدیثى وجود دارد که با نقل به معنا بازگو

مى‏کنیم: «پیامبر ابوبکر را براى ابلاغ برائت به سوى مردم مکه فرستاد «هنگامى که او به ذى الحلیفه رسید به فرمان رسول خدا بازگشت و از پیامبر پرسید: آیا چیزى درباره من نازل شده است؟ پیامبر فرمود: نه، اما جبرئیل مرا گفت که ابلاغ برائت یا باید از سوى تو (پیامبر) باشد و یا از جانب مردى که از تو است.

 

مسند احمد، ج 1، ص 3 و 151 و 230، ج 3، ص 283، تفسیر الطبرى، ج 10، ص 46 و 47، خصائص نسایى، ص 20، مستدرک الحاکم، ج 3، ص 51، کنز العمال ج 1، ص 246، مجمع الزوائد، ج 9، ص 119، صحیح الترمذى، ج 2، ص 183، الدر المنثور، ج 3، ص 209، سیوطى از بسیارى از حافظان حدیث نقل کرده است و شواهد التنزیل، ج 1، ص 233.

 

نکته:چطور میتوان کسی را که استحقاق و لیاقت ابلاغ  برائت را ندارد  لیاقت تسلط بر جان و ناموس مسلمانان را داشته باشد؟

 

این بود قسمت اول از خلاصه ادله شیعه بر خلافت امام علی علیه السلام البته از کتب اهل سنت.

 

در خانه اگر کسی هست یک حرف بس است.

 

سایت التوحید

نقد مقاله چرا مکان قبر فاطمه (س) نامعلوم است؟

                                                                 به نام خدا

              

با سلام خدمت دوستان

اصل این مقاله را میتواند از سایت اسلام تکس و در صورت  بروز مشکل از لینک زیرمشاهده بفرمایید

http://forum.mosalman.net/showthread.php?t=13272

   اما جواب بنده حقیر در برابر مقاله سایت اسلام تکس که متاسفانه بسی جای تاسف دارد که خوانندگان را چنان خالی از  درک و فهم تصور کرده که به  خود اجازه داده چنین جوابی  با عرض معذرت خنده دار و خالی از استدلال منطقی بفرماید

 در ابتدا مقاله این سایت امده که:
..شیعه ها همیشه از موضوع نامعلوم بودن مکان قبر دخت پیامبر استفاده احساسی و تبلیغاتی میکنند، اما متوجه نیستند که اگر گم بودن قبر فاطمه جرم باشد، مجرمین ردیف اول خودشان هستند!

من می پرسم چه کسی حضرت فاطمه را دفن کرد؟ بی تردید حضرت علی! پس برای ایشان مکان قبر مجهول نبود و.....
دوست عزیز مغالطه شما  مشخص  و پرواضح است خوب بود قدری با تامل تر بحث میفرمودید
اینکه  قبر حضرت زهرا سلام الله علیها مخفی است تقصیر امیرالمومنین و اهل البیت علیهم السلام باشد  بسی جای تعجب دارد ؟

 

در حالیکه امیرالمومنین و ائمه معصومین علیهم السلام تنها به وصیت  حضرت زهرا سلام الله علیها  عمل کردند نه اینکه از جانب خود تصمیم به این کار گرفته باشند .

اما چرا حضرت زهرا سلام الله علیها چنین وصیتی فرمودند؟

مگر از خلفا چه بدی دیده بودند که وصیت کردند انان در تشییع جنازه اش حاضر نشوند ؟

ایا او را از حق مسلمش منع کردند ؟ چنانچه

ابن قتیبه دینورى در تأویل مختلف الحدیث مى‌نویسد:

وقد طالبت فاطمة رضی الله عنها أبا بکر رضی الله عنه بمیراث أبیها رسول الله صلى الله علیه وسلم فلما لم یعطها إیاه حلفت لا تکلمه أبدا وأوصت أن تدفن لیلا لئلا یحضرها فدفنت لیلا. 

فاطمه از ابوبکر میراث پدرش را خواست، ابوبکر نپذیرفت، قسم خورد که دیگر با او (ابو بکر) سخن نگوید و وصیت کرد که شبانه دفن شود تا او (ابوبکر) در دفن وى حاضر نشود.

 الدینوری، أبو محمد عبد الله بن مسلم ابن قتیبة (متوفای276هـ)، تأویل مختلف الحدیث، ج 1، ص 300، تحقیق: محمد زهری النجار، ناشر: دار الجیل، بیروت، 1393هـ، 1972م.

به دقت به قسمت اخر روایت توجه بفرمایید 

  وأوصت أن تدفن لیلا لئلا یحضرها فدفنت لیلا

وصیت کرد که شبانه دفن شود تا او (ابوبکر) در دفن وى حاضر نشود.

ایا علت دفن شبانه از روز روشن تر نیست؟

یا اینکه در  روایت دارد که حضرت زهرا سلام الله علیها  از حضور او مانع شدند راستی دلیل این مانعیت و مخفیانه به خاک سپاری چیست؟

ابن بطال در شرح صحیح بخارى مى‌نویسد:

أجاز أکثر العلماء الدفن باللیل... ودفن علىُّ بن أبى طالب زوجته فاطمة لیلاً، فَرَّ بِهَا من أبى بکر أن یصلى علیها، کان بینهما شىء.

اکثر علما دفن جنازه را در شب اجازه داده‌اند. علی بن ابوطالب، همسرش فاطمه را شبانه دفن کرد تا ابوبکر به او نماز نخواند؛ چون بین آن دو اتفاقاتى افتاده بود.

إبن بطال البکری القرطبی، أبو الحسن علی بن خلف بن عبد الملک (متوفای449هـ)، شرح صحیح البخاری، ج 3، ص 325، تحقیق: أبو تمیم یاسر بن إبراهیم، ناشر: مکتبة الرشد - السعودیة / الریاض، الطبعة: الثانیة، 1423هـ - 2003م.

ایا هنوز میتوان توهم کرد به خاطر اینکه خلیفه سرش  شلوغ بود  او را دعوت نکردند؟

راستی یک تشییع جنازه چقدر وقت میبرد ؟

بحث سر این است که به چه علت  حضرت علی علیه السلام مکان قبر را مخفی نگه داشتند نه اینکه چون ایشان این  کار را کردند  لذا تقصیر کار هستند  در این صورت  باید بگویید قاتل حضرت حمزه  (ع )

نعوذ بالله  پیغمبر صلی الله علیه واله وسلم  میباشد زیرا ایشان باعث شد حضرت حمزه به جنگ بیایند.

نکته ای  که میتوان در کنار موارد دیگر به ان اشاره کرد این است که حضرت زهرا سلام الله علیها خواستند با مخفی بودن مرقدشان برای همیشه خشم و تنفری که از خلفا به خاطر غصب مقام ولایت امام علی علیه السلام و غصب فدک داشتند جاودانه بماند تا این سوال  همواره در طول تاریخ زنده باشد که چرا مرقد ایشان مخفی است ؟ تا چراغ هدایتی برای حق طلبان باشد؟

این اتفاق چه بود ایا  ما میخواهیم چشم بر تاریخ ببندیدم و هنوز با تعصب به ماجرا نگاه کنیم که نه اقا جان این حرف ها دروغ است و این چنین اتفاقی نیفتاده و.....

اقا جان این موارد و نمونه های دیگری که میاوریم را علماء خود اهل سنت نقل کره اند نه  شیعه پس چرا   چشم بر حقیقت ببندیم  و ما هم با کسانی که به حضرت زهراسلام الله علیها  ظلم کردند همراه شویم  و این ظلم را ادامه بدهیم ؟

فردا قیامت جواب رسول الله را چه بدهیم؟ بیاییم قدری با تامل نگاه کنیم که فرصت کم است اما حق روشن؟

پس معلوم شد دلیل مخفی بودن قبر انچه شما توهم فرموده بودیدنیست

در قسمت دوم متن مقاله این سایت امده  که:

.... همینطور از صد ها صحابی، نشانی و قبری در دست نداریم اما همه را دوست داریم. مثلا حضرت عباس، عموی پیامبر، آنقدر برای صحابه عزیز بود که در زمان حضرت عمر، برای دعای باران ایشان را پیشنماز خود کردند و صحابه پشت ایشان صف بستند. با این وجود آدرس قبر او را نمیدانیم که کجاست.
چرا نمیدانیم؟

اما جواب این قسمت از سایت عزیزان:

مخفی بودن قبر صحابه در فرض تصور ما دو حالت دارد 1- قبرشان مشخص بود  اما در مرور زمان از یادها رفت 2-از همان ابتدا  خود شخص نخواسته بود که محل دفنش فاش شود که این مطلب حتما باید دلیلی خاص داشته باشد و فرض ما در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها  قسمت دوم است  که ان دلیل خاص مخفی بودن را هم در بالا ذکر کردیم .

پس نتیجه این که لزومی ندارد چون قبر بعضی از صحابه به علت مرور  زمان از یاد رفته  بگوییم قبر حضرت زهرا سلام الله علیها هم  همانگونه بوده ؟ خیر بلکه دلیلی خاص داشته و ان دلیل بیان شد.

در ادامه مقاله سایت آمده :

چون در این باره تکلیف شرعی نداریم. و خداوند بما نگفته که نگهبان قبرها باشیم.
فرموده نماز بخوانیم حج کنیم روزه بگیریم جهاد کنیم و قرآن تلاوت نماییم اگر جای رمضان یا مکه یا قرآن را گم کردیم آنوقت بما ایراد بگیرید.
الله که فردای قیامت از ما نمیپرسد چرا قبر عباس را گم کردید یا چرا به زیارت قبر پیامبر نرفتید، اینها را از ما نمیپرسد. پس ناپیدا بودن گور بزرگان نه گناه است و نه توهین
...

جهت بحث را عوض نفرمایید ؟ بله دوست عزیز ما در مورد پیدا کردن قبور تکلیف شرعی نداریم و بحث ما هم پیدا کردن قبور نیست بلکه بحث سر چرایی و  علت مخفی بودن قبر است ؟سر این است که مگر چه اتفاقی افتاد که حضرت زهرا سلام الله علیها وصیت کردند قبرشان در طول تاریخ مخفی باشد در واقع مخفی بودن قبر ایشان در طول تاریخ  زنده نگه داشتن  این سوال تاریخی است کهمگر چه اتفاقی افتاده بود که چنین شد؟

در ادامه مقاله سایت آمده :

اما از نظر ما سنی ها جای قبر دختر محبوب پیامبر معلوم است. قبر  حضرت فاطمه در مجموعه قبرهای بقیع است. قبر حسن رضی الله عنه هم همانجاست. چون ایشان وصیت کرده بود کنار مادرش دفن شود.

خوب بود این دوست عزیز سندی هم برای مطلبشان ذکر میکردند اگر چه کل مطالب ایشان خالی از سند بود .

اما جالب است اگر امام حسن علیه السلام وصیت کرده بودند در کنار مادرشان علیها السلام دفن شوند پس چرا جناب عایشه از این کار مانع شدند و دستور به تیراندازی به  پیکر امام حسن علیه السلام را صادر کردند ؟

یا چرا شما مطالبتان را بدون هیچ سندی کر فرمودید ؟

خوشحال میشویم برای بعضی مطالب  بسیار جدید که از شما شنیدیم سندی  هم ذکر بفرمایید؟

و همچنان سوالاتی در دل حق جویان باقی میماند

مگر نه این که از شئون رهبر مسلمین ارج نهادن و شرکت در تشییع جنازه افراد مهم جامعه است چه رسد به دختر رسول خدا که روایات انچنانی در حق ایشان نازل شده که خشم وعضب ایشان را سبب خشم وغضب پروردگار میداند؟

حضرت زهرا سلام الله علیها میدانستند که اگر بعد از شهادتشان هیئت حاکمه در تشییع جنازه ایشان حاضر شود انان به دنبال رفع این اتهام از خود هستند لذا حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) وصیت کرد که او را شبانه دفن کنند و اجازه ندهند که هیئت حاکمه در مراسم دفن حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) حاضر شوند. صریح صحیح بخاری و مسلم  است که می‌گوید:

فلما توفیت دفنها زوجها علی بن أبی طالب لیلا و لم یؤذن بها أبا بکر وصلى علیها على.

وقتی از دنیا رفت، او را شبانه دفن کردندف بدون اینکه به ابوبکر خبر بدهند و حضرت علی (علیه السلام) بر او نماز خواند.

صحیح بخاری، ج5، ص82 - صحیح مسلم، ج5، ص154
آیا کسى که جانشین پیامبر بود ( آن گونه که خود ادعا کرده‌اند) شایستگى نماز خواندن بر وى را نداشت؟

 والسلام

 

صادق کاهانی

اصطلاحات عاشورایی

عنوان مطلب

1

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «الف»

2

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «أ»

3

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «ب»

4

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «پ»

5

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «ت»

6

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «ث»

7

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «ج»

8

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «چ»

9

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «ح»

10

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «خ»

11

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «د»

12

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «ذ»

13

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «ر»

14

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «ز»

15

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «س»

16

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «ش»

17

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «ص»

18

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «ض»

19

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «ط»

20

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «ظ»

21

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «ع»

22

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «غ»

23

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «ف»

24

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «ق»

25

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «ک»

26

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «گ»

27

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «ل»

28

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «م»

29

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «ن»

30

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «و»

31

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «ه»

32

اصطلاحات عاشورایی شروع شده با «ی»

زندگینامه امام حسین

کرامات حسینی

فسلفه و نتایج عاشورا

زیارت عاشورا

از نگاه اندیشمندان

برکات زیارت و تربت کربلا

فضائل حسینی

زنان عاشورایی

عزاداری و آداب آن

عاشورا از نگاه قرآن

شب وداع و وصیت امام

در کلام پیامبران و امامان

مجموعه سخنرانی، مداحی، مقاله و والپیپر ویژه محرم 88

مجموعه سخنرانی، مداحی، مقاله و والپیپر ویژه محرم 88

سخنرانی:

مجموعه سخنرانی درباره امام حسین (ع) از اساتید و خطبا

درسهای اخلاق از مرحوم آیت الله عبدالکریم حق شناس

مجموعه سخنرانی از استاد دانشمند - محرم 87

مجموعه سخنرانی از استاد پناهیان - محرم 87

مجموعه سخنرانی از استاد شجاعی (8) - شرح زیارت عاشورا

مجموعه سخنرانی از مرحوم علامه جعفری به زبان آذری

مجموعه سخنرانی از مرحوم علامه جعفری - پیرامون واقعه کربلا

مجموعه سخنرانی از حجت الاسلام دکتر رفیعی (5)

مداحی:
گلچین سینه زنی محرم 87 از مداحان مختلف

گلچین سینه زنی آذری از مداحان مختلف - محرم 87

گلچین روضه آذری از مداحان مختلف - محرم 87

مجموعه مداحی از حسین فخری (1)

مجموعه مداحی شیرازی (1)

گلچین سینه زنی محرم 86 - MP3

دانلود چند مداحی تهیه شده در استدیو

فرمت: MP3 - کیفیت: 64 kbps

کاش می شد کنار شش گوشه با گریه جون بدیم (استدیو)

گل سرخ ولایت (استدیو)

حسین عزیز زهرا (س)

خاک می گوید حسین (ع)

دانلود یکجا و فشرده مداحی ها - حجم 9 مگابایت

پخش آنلاین:

پخش آنلاین نواهای ویژه محرم

مقالات:

مجموعه مقالات ویژه محرم

والپیپر :

مجموعه والپیپر ویژه محرم

پخش زنده :

پخش زنده از حرم مطهر امام حسین (علیه السلام)

پخش زنده از حرم مطهر حضرت ابالفضل(علیه السلام)