باز هم لعن...

باز هم لعن...
1- شیعه بزرگان صحابه را ناسزا نمی گویند شیعه لعنت میکند کسی را که حق خدا و رسول را ضایع نموده است.2- خود قرآن عده ای را لعن کرده است. 3- پیامبر خدا فرموده اگر آنهائی را که باید لعن کنید لعن نکنید خودتان دچار لعن می شوید.4- فضیلت اهل البیت بر هیچ کس پوشیده نیست و نه تنها شیعه وسنی بلکه هر انسان آزاده ای در دنیا اهل البیت را دوست می دارد.

مصالحه با یهود جنگ با اعراب؟
 -چه کسی گفته که امام زمان علیه السلام با افراد یهودی ویا نصرانی که با وی دشمنی می کنند کاری ندارد ؟2- رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم و امیر المومنین علیه السلام ومسلمانان خیلی از اعراب را به قتل رساندند مگر خودشان عرب نبودند؟ 3- آیۀ الْأَعْرابُ أَشَدُّ کُفْراً وَ نِفاقاً اعراب بادیه نشین کفر و نفاقشان شدیدتر است (توبه97) در شان چه کسی است؟4-آیا امیرالمومنین علی علیه السلام را یهودیان کشتند یا مسیحیان یا مسلمانان؟

تقیه؛ واجب است، واجب نیست!
1-تقیه امر خداوند است و لازم الاجراء که اگر کسی آنرا منکر شود دین را منکر شده است. 2- تقیه هم شرایط دارد مثل روزه در ماه رمضان. بنابراین در هر جا و با هر شرایط نمی توان تقیه کرد گاه بنابر شرایطی باید تقیه کرد وگاه نباید تقیه کرد .3- ائمه علیهم السلام عملا شرایط تقیه کردن و نکردن را به شیعیانشان نشان دادند امام علی علیه السلام و امام حسن علیه السلام در صلح با معاویه و امام حسین علیه السلام در نپذیرفتن خلافت یزید

در شناخت امام هر زمان
1- پیامبر صلى الله علیه وآله وسلم فرمودند:" مَنْ مَاتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إِمَامَ زَمَانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّة اگر کسی بمیرد در حالی که امام زمانش را نمی شناسد به مرگ جاهلی مرده است." مسند حنبل ج4ص96 2- در زمان رسول خدا صلى الله علیه وآله وسلم در اقصی نقاط دنیا مردم می زیستند که نام اسلام هم به آن ها نرسید، چه رسد به یکی از ارکان آن که امامت است، آیا خدا آنها را مواخذه می کند؟ نه 3- امامت رکن هست برای زمان هر امام، رسول خدا صلى الله علیه وآله وسلم امام زمان خودش بوده امیرالمومنین علی علیه السلام امام زمان خودش بوده.

دلیل شما محکمه پسند نیست!
1-آیه مورد اشاره در مورد ابلاغ ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام است.2-اگر پیامبر صلی الله علیه و آله در مورد مطلبی سخنی نگفته اند این دلیلی بر انکار آن موضوع نیست. مصحف فاطمه سلام الله علیها هم از این قاعده مستثنی نیست.3-انبیاء علیهم السلام ملزم نبودند مردم را از تمام آن چه بدان آگاه هستند باخبر کنند.

چرا ائمه از نسل امام حسن(ع) نیستند؟
1- اللَّهُ أَعْلَمُ حَیْثُ یَجْعَلُ رِسالَتَه خدا آگاهتر است که رسالت خویش راکجاقراردهد 2 - یعقوب پیامبر ١٢ فرزند داشت بنیامین و یوسف(علیهما السلام) از همه کوچکتر بودند3 -حضرت موسی از هارون(علی نبینا و آله و علیهما السلام)کوچک تر بودند.4-چه بسا اگر امامت در نسل امام حسن علیه السلام تقدیر می شد برادران ما ایراد می گرفتند: چرا از نسل حسین شهید علیه السلام امامت ادامه نیافت!

از همسرش دفاع نکرد!
1-امام امیرالمؤمنین (علیه السلام) در این مورد فرمودند:اقتداءا به رسول خدا صلی الله علیه و آله 2-در آن زمان دفاع بصورت جنگ وخون ریزی به مصلحت اسلام نبود. 3-اگر جنگ رخ می داد حسنین کوچک که در آینده خونشان اسلام را حفظ می کندکشته می شدند.4-پیامبر صلی الله علیه و آله به امام علیه السلام وصیت کرده بودند:اگر نیرو و کمک داشتی، با اینها جهاد کن. اگر یاور نیافتی، دست نگهدار و خونت را حفظ کن که شهادت پشت سر توست.

سجده بر خاک
1-سجده بر خاک سنت پیامبر صلی الله علیه و آله بوده است که اصحاب و تابعین نیز چنین سجده می کردند.2-سجده بر خاک نشان از نهایت خضوع در برابر خداوند است.3-اگر سجده بر خاک پذیرفته شده باشد دیگر نهی از تربت کربلا بی مورد است.

بیعت با زور و جبر
1-اتفاقاً بیعت گرفتن از مردم با زور و جبر بود.2-ماجرای انتخاب ابوبکر و قبول او توسط عمر (و انصار) برای از دست ندادن اصل ماجرای غصب خلافت بود.

پیروزی دلیل حقانیت نیست.
1-شکست و پیروزی دلیل حقانیت نیست.2-صلح نشانه ی برادری نیست.(مثلاً:صلح حدیبیه بین مسلمین بود و کفار)3-امامان شیعه حکومت را به معاویه نسپردند بلکه این معاویه بود که با نیرنگ مردم را فریب داد.

محل دفنشان هم غصبی بود!!
1-دلیل حقانیت یا عدم حقانیت، در محل تدفین خلاصه نمی شود.2-دفن آن دو در خانه ی پیامبر صلی الله علیه و آله با زور حکومتی بود.(غصب زمین) لذا آنان از این بابت هم معذبند.

بیعت منافق پذیرفته نیست
1-بیعت اگر قلبی نباشد خود را نشان خواهد داد، که نشان داد.2-آیات دیگر قرآن را رها کردید که اطاعت امر رسول صلی الله علیه و آله را واجب کرده است؟ ماجرای شک خلیفه ی دوم به پیامبر صلی الله علیه و آله را چطور؟3-منافقین کسانی بودند که دست بیعت دراز می کردند اما در دل چیز دیگر می پروراندند. مطمئناً منظور آیه به منافقین نیست.

شعار آن ها: با مسلمان و غیر مسلمان باید جنگید!
1-بدست آوردن حکومت توسط خلفا با ضرب و جرح مسلمین صورت گرفت.2-برخورد خلیفه با مسلمین بسیار زننده و غیر قابل بخشش است.3-عثمان توان دفاع از خود نداشت، لذا ناتوانی او را نمی توان به حساب مدارای با مسلمین گذاشت. برخورد او با ابوذر را فراموش کرده اید؟

دستاورد آنان حب ریاست بود
1-حب ریاست، کبر و غرور، قتل و غارت و ... از دستاوردهای خلافت خلفا بود!2-مقام امامت از سوی خداوند و رسول او تعیین می شود. لذا اگر فرزندان امیر المؤمنین علیه السلام به این مقام نایل شدند بخاطر نصب الهی بود نه چیزی شبیه کودتای سقیفه!

قتل و غارت افتخار نیست!
1-کشور گشائی و قتل و غارت دیگر ممالک دلیل حقانیت یک فرد یا حکومت نیست.2-در میان انبیاء الهی جز چند مورد هیچ کدام نتوانستند حکومت تشکیل دهند، آیا این دلیلی بر غیر الهی بودن آنان است؟3-اگر از نظر شما نصرت و پیروزی به معنای الهی بودن لشکر پیروز است، پس فرعون و نمرود پیش تاز شما در بهشت خواهند بود.4-اگر در زمان حکومت امیرالمؤمنین علیه السلام تفرقه ای شد، آن بوسیله ی بزرگان شما بود.5-شما خود معتقدید خروج بر خلیفه ی مسلمین موجب ارتداد است. چگونه آنان که در زمان امیرمؤمنان علیه السلام بر خلیفه خروج کردند و جنگ به پا داشتند را مرتد نمی دانید؟!6- در زمان رسول اکرم صلی الله علیه وآله نیز تفرقه هایی( البته از جانب بزرگان شما) ایجاد شده بود.

صلح امام حسن علیه السلام
1-پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله آن دو امام بزرگوار را سید جوانان اهل بهشت نامیده اند، لذا چنین برداشتی از سوی کسی که داعیه ی مسلمانی دارد، منش مسلمانی نیست. ضمن این که اهل سنت صحابه را مانند ستارگانی می دانند که باعث هدایت هستند. آیا حسنین علیهما السلام جزء صحابه نبودند که یکی از آنان را خطا کار می دانید؟2-مقتضیات زمان و شرایط روز تصمیمات جدیدی را می طلبد3-پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله هم در زمانی صلح را جایز دانستند و در زمانی جنگ را، این دلیل تناقض است؟4-امام حسن علیه السلام هم چون پدر خویش اقدام به جنگ کرد ولی یاران امام به ایشان خیانت کردند.5-ماجرای کربلا قیام نبود.

در کفر معاویه شکی نیست، نفرین بر او باد
1-اگر و امایی نیست، معاویه کافر است! 2-کجای دنیا و در کدام کتاب قانون و با کدام منطق گفته اند که هر صلح نامه ای نشانه ی دوستی است !؟ پیمان برادری حرفی است و صلح نامه حرفی دگر.3- بر طبق نظر اهل سنت اگر کسی با خلیفه ی وقت مخالفت کند، کافر است. و آیا این معاویه نبود که با خلیفه ی چهارم جنگید؟

مشروعیت خلافت خلفا پذیرفته نیست
1-بیعت و حتی مشارکت در امر حکومت به معنای قبول آن حکومت نیست. مثلاً حضرت یوسف علیه السلام در سیستم حکومت مبتنی بر کفر، عزیز مصر شد.2-امام امیرالمؤمنین علیه السلام در ابتدای امر اقدام به قیام مسلحانه کردند که بنا به دلایلی قیام انجام نگرفت.3-بیعت امیرالمؤمنین علیه السلام با خلیفه، از روی اجبار و تهدید بود، نه اختیار.

اگر مرا می خواهید، بدانید روشم الهی است
خلافتی که حضرت امیر علیه السلام رد می کنند، خلافت با تعریفی غیر الهی است.در این تعریف خلفای پیشین روش هایی داشتند که از دیدگاه امیر مؤمنان صحیح نیست.

شوکت خلفا منجر به جنایت ها شد
اگر قدرت و شوکت دلیل صالح بودن است، فرعون و ظالمانی چون او، اولین صالحین دنیا هستند.

رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در اتاق عایشه دفن نشده است.
1 . در مورد محل دفن پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم اختلاف نظر وجود دارد .2 . دفن در خانه ی عایشه فقط نظر اهل سنت است.ضمن این که جمع بندی مطالبشان، مطالب دیگری می گویند.3 . برخی از محققان شیعه بر این اعتقاد هستند که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در اتاق عایشه دفن نشده است.

پوشیدن رخت عزا جرم نیست، برادر!
اول آن که گریه بر از دست دادن عزیز زمانی نهی می شود که آن عزاداری برای اعتراض به خواست الهی باشد، نه برای ابراز محبت و دوست داشتن.دوم آن که احیاء عزای حسینی از سوی امامان شیعه علیهم السلام توصیه شده است. حال این عزاداری در هر فرهنگی مصداقی دارد و در فرهنگ ما، رخت عزا مصداق عزاداری است. و سوم آن که اگر بنا باشد ضرر رسیدن به بدن در همه ی حالات حرام باشد پس نباید در هیچ جهادی هم شرکت کرد، چرا که در جنگ جان در خطر است و مخاطره حرام!! نوع فرهنگ عزاداری مختصات خاصی دارد، که این فرهنگ زمزمه های تاریخ را به گوش نسل های بعد می رساند و پرده از جنایتی عظیم بر می گشاید.حال برای چنین جهادی شاید بدن هم آسیب ببیند؛ چه باک

فقها و عزاداری
باید گفت: ملاک، عمل فقیه نیست بلکه فتوای اوست.

چرا عبدالعلی؟
خداوند متعال در آیه 32 سوره ی مبارکه ی نور، کلمه عبد را در مورد بندگان ( غلامان )به کار برده است و علت آن این است که این بنده (غلام) باید از مولایش اطاعت کند . یعنى همان معناى دوم کلمه عبد ؛ بنا بر این اگر کسى خود را عبد النبى یا عبد الحسین و... بنامد و مقصودش اطاعت از رسول گرامى اسلام و اهل بیت او علیهم السلام باشد ، عمل وى مخالف دستورات دین نخواهد بود .



نظرات 1 + ارسال نظر
علیرضا سه‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:26 ب.ظ http://forumdrhesabi.blogfa.com/

سلام دوستان از شما درخواست می کنم بیایید به جای تنها پرداختن به مطالب کلیشه ای و انتشار دادن خبر های تکراری و خبرهایی که همه ان را پخش می کنند اول از همه با خودم هستم بیاییم و پیرامون مباحث مهم و اعتقدی و درد های اجتماعی و فرهنگی و مباحث کلی سیاسی نه سخن گفتن دباره اشخاص بپردازیم. بیایید بیایید تا با هم معرفت خود را با صحبت و بحث پیرامون مسائل مختلف در موارد مختلفی بالا ببریم شاید بتوانیم علاوه بر خودمان دیگران را هم به سوی این مباحث جذب کنیم.

البته این مطلب به منظور توهین و زیر سوال بردن کار ارزشمند شما و تمام بپه های ارزشی نویس نیست ولی یک تلنگر است تا بیشتر در خواب این مطالب نمانیم......

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد