دانلود کتاب المراجعات به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی

دانلود کتاب المراجعات به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی



المراجعات یا رهبری امام علی در قرآن و سنت یکی از کتب شیعه‌است که توسط عبدالحسین شرف الدین موسوی نوشته شده‌است. در سال ۱۳۳۱ هجری قمری، علامه شرف الدین نویسنده کتاب به مصر رفته و با شیخ سلیم بشری، رییس دانشگاه الازهر دیدار می‌کند. این دیدار باعث مباحثه آن دو در حول اعتقادات شیعه و سنی می‌شود که به صورت 112 نامه ادامه پیدا می‌کند.
آنچه زیبایی این کتاب را دوچندان کرده رعایت ادب و احترام طرفین است. این کتاب، بر خلاف بسیاری از مباحثات - که پر است از اهانت ها و هتک حرمت‌ها- بدون کوچکترین شائبه ای از توهین و با انصاف متقابل تالیف گشته است و این امر اهمیت خواندن این کتاب را برای هر انسان حقیقت جو، دوچندان می کند.
به همین علت تصمیم گرفتیم که متن کامل این کتاب را به سه زبان ارائه دهیم تا بتوانیم امکان استفاده‌ی افراد بیشتری از این کتاب را فراهم کنیم. شما می‌توانید برای دوستان غیرفارسی زبانتان از دو نسخه‌ی عربی یا انگلیسی کتاب استفاده کنید.
همچنین برای دانلود نسخه‌ی فارسی بر روی اینجا، برای نسخه‌ی عربی بر روی اینجا و برای نسخه‌ی انگلیسی بر روی اینجا کلیک کنید.


... فقط نامت رقیه نبود


روایت یک عکس(1)
مخترعان غربی عِلمشان سر به ثریا کشیده و دار و ندارشان را به حرامی‌ها هدیه کرده‌اند؛ حالا وقتی از بازار شام گذر می‌کنی، به جای سنگ ها، خمپاره‌ها هلهله می‌کشند و فرود می‌آیند ...
گروه فرهنگی مشرق - آخرالزمان است و عصر جاهلیت ثانی
مخترعان غربی عِلمشان سر به ثریا کشیده و دار و ندارشان را به حرامی‌ها هدیه کرده‌اند؛ حالا وقتی از بازار شام گذر می‌کنی، به جای سنگ ها، خمپاره‌ها هلهله می‌کشند و فرود می‌آیند ... 
 
دخترم، آرام باش و گوش فراده!
حرامی ها دو سال است منتظرند تا سه ساله شوی
          خانه ات به جای سقف، آسمان دارد و همه چیز برای پرواز مهیاست
حرامی ها خرابش کرده اند تا "ویرانه نشین شام" شوی
حرامی ها دو سال است که مشق تاریخ می کنند در دمشق؛
تا صحنه نمایش شومشان آماده شود و تو تماشاچی باشی و به تماشاگه راز دختر پادشاه کشور عشق پا بگذاری
          شاهزاده خاتون رقیه سلام الله علیها را می‌گویم
زنجیرهای اسیری دستت،
    شاهدند که خارهای بیابان به تاول پای شاهزاده رقیه بوسه می‌زدند، وقتی او را فرسخ ها پیاده آوردند به همین خرابه ها؛  
                 به همین مسلخ عشق!
آن ها نیک می دانستند که سه ساله حسین علیه السلام با سر پدر آرام گرفت و چون لب به لب های پدر نهاد، جان سپرد.
پس چشمان تو شهادت داد که چگونه پدرت را به مهر حسین علیه السلام سر بریدند و
        چشمان یتیم تو شاهد بود که مادرت را پیشت سر بریدند تا اگر بهانه گرفتی، نگوید "پدرت به سفر رفته"
 
همه جا کربلاست و همیشه عاشورا
        پس شیعه را تا به بلای کربلا نیازمایند از دنیا نخواهند برد!
سرت را بالا بگیر، که طعم بلای کربلا را چشیده ای؛ و لایق زیارت شاهزاده خاتون رقیه شده ای!
سرت را بالا بگیر و بگو  
                السلام علیکِ یا بنت الحسین


***تصویر بالا یک دختر شیعه سوری را نشان می‌دهد که توسط سلفی ها به زنجیر کشیده شده و پدر و مادرش را پیش چشمش سر بریدند.

ایرانیان چگونه شیعه شدند؟


تحلیلی تاریخی و پاسخ به چند غلط ؛
ایرانیان چگونه شیعه شدند؟

سؤالی که دراین نوشتار مورد بررسی قرار خواهد گرفت، این است که چگونه ایرانیان به سوی تشیع گرایش یافتند؟ 

 ایرانیان چگونه شیعه شدند؟

سابقه دین اسلام در سرزمین ایران به عصر حیات «پیامبر اکرم(ص)» و نامه آن حضرت به «خسرو پرویز» شاه ایران برمی‏گردد؛ و ورود رسمی این دین به این سرزمین، به سال 16 هجری و در زمان حکومت «عمر بن خطاب» خلیفه دوم.

اما سؤال اساسی این است که به رغم ورود اسلام به ایران در دوره خلفا و همچنین به رغم آنکه ایرانیان قرون اولیه، اکثراً جزو اهل سنت بودند، چگونه شد که هم اینک شاهد اکثریت ایرانیان شیعی هستیم؟

در این نوشته، بحث کلامی مطرح نیست. بلکه از دیدگاه "جامعه‏شناسی تاریخی" بررسی می‏کنیم که چه تحولاتی باعث شد که اکثر ایرانیان، شیعه شوند.

در خصوص سؤال فوق دو دسته پاسخ ارائه شده است:

1. پاسخ های نادرست و افسانه‏ای.

2. پاسخ صحیح و منطقی.

در اینجا ضمن طرح چند پاسخ افسانه‏ای و نقد آنها، در انتها پاسخ صحیح را ارائه خواهیم کرد.

1. پاسخ‏های نادرست و افسانه‏ای:

1 ـ 1. ازدواج امام حسین (ع) با شهربانو دختر یزدگرد سوم از سلسله ساسانی، باعث علاقه ایرانیان به اهل بیت(ع) و در نتیجه تشیع ایرانیان شده است.

نقد این پاسخ:

اولاً: اساس چنین داستانی صحیح نیست.

ثانیاً: لازمه‏ی صحت این داستان آن است که ایرانیان می‏بایست به خود سلسله ساسانیان علاقه داشته باشند، تا به دامادشان هم علاقه داشته باشند. در حالی که ایرانیان اجازه داده‏اند تا این سلسله براحتی فرو بپاشد و حتی یزدگرد نیز پا به فرار گذاشت و در شهرهای مختلف ایران آواره بود تا این که سرانجام توسط "آسیابانی ایرانی" در "مرو" کشته شد.

ثالثاً: پاسخ دیگری هم شهید مطهری می‏دهد و آن اینکه تعدادی از امویان هم با ساسانیان پیوند زناشویی بستند. پس چرا ایرانیان نسبت به امویان علاقه‏مند نشدند؟

2 ـ 1. ایرانیان در اصل ضد اعراب، ضد اسلام و ضد مسلمانان بوده‏اند. وقتی ایران توسط مسلمانان فتح شد، ایرانیان مجبور بودند در ظاهر بگویند ما مسلمان شده‏ایم و الا کشته می‏شدند یا باید جریمه می‏پرداختند. لذا در ظاهر اسلام را قبول می‏کردند اما در واقع همان عقاید زرتشتی‏گری و عقاید قبل از اسلام خود را حفظ کردند و ادامه دادند لکن تحت عنوان شیعه. پس تشیع، مذهبی است که در اصل به دست ایرانیان ساخته شده و ربطی به اسلام ندارد، بلکه مذهبی ایرانی است.

نقد این پاسخ:

اولاً: این نظریه زمانی می‏تواند صحیح باشد که رهبران اصلی شیعه ایرانی باشند؛ در حالی که همه رهبران اصلی شیعه که ائمه معصومین علیهم السلام هستند، عرب هستند.

ثانیاً: این نظریه در صورتی صحیح است که شیعیان اولیه همه ایرانی باشند در حالی که جز تعداد کمی از شیعیان اولیه ـ نظیر «جناب سلمان فارسی» ـ غالب شیعیان از عرب‏ها بودند.

ثالثاً: نظریه فوق وقتی می‏تواند صحیح باشد که منابع و متون اصلی شیعه با سایر مسلمانان تفاوت می‏داشت و می‏بایست این تفاوت در منابع ایرانی خود را نشان دهد. در حالی که اینطور نیست. اولین منبع اصلی مسلمان قرآن کریم است که شیعه و غیر شیعه به آن اعتقاد دارند. دومین منبع سنت است. اجماع هم به همان کتاب و سنت برمی‏گردد و عقل به مستقلات عقلیه باز می‏گردد که اختصاص به ایرانیان ندارد بلکه مربوط به همه است.

رابعاً: نظریه فوق وقتی می‏توانست قرین واقع باشد که ایرانیان از همان قرون اولیه تماماً شیعه باشند. در حالی که ایرانیان در این دوره‏ها غالباً غیر شیعه بوده و به اسلام اهل سنت گرایش داشتند و اکثر رهبران اهل سنت هم از ایرانیان بودند. همچنین مؤلفان متون دینی اهل سنت اکثراً ایرانی هستند و این نکته‏ای است که شهید مطهری در کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران می‏آورد.

خامساً: رهبران و دانشمندان شعیه تا قرن دهم اکثراً غیرایرانی بودند و خارج از ایران زندگی می‏کردند. «شیخ مفید»، «سید مرتضی»، «محقق حلی»، «شهید اول و ثانی» و علمای جبل عامل که بعدها به دعوت صفویه به ایران آمدند و همچنین «محقق کرکی» که حوزه‏های علمیه شیعه را در ایران و عراق و مناطق دیگر گسترش داد، همه غیرایرانی بودند. این نکته صحیح است که فرهنگ، زبان و زمان و مکان و رسم و عادات در آموزه‏های مذهبی تأثیرگذار است. اما اینگونه نیست که این عوامل سبب شوند یک مذهب تشیع خاص ایرانیان تأسیس شده باشد. اتفاقاً فقه شیعی بر عنصر زمان و مکان، تاریخ و غیره تأکید فراوان دارد. بنابراین، تأثیر و تاثر قابل انکار نیست ولی مسأله نمی‏تواند تعیین کننده باشد.

برخی آموزه‏های فلسفی قبل از اسلام به بعد از اسلام هم منتقل شده است. بعضی از عادات و داستان‏ها هم منتقل شده است. در واقع ایرانیان برخی از میراث‏های خود را حفظ کرده‏اند، اما آن را هرگز جزیی از تشیع ندانسته‏اند. بلکه یکسری از این مسائل مربوط به آداب و رسوم ملی ماست که ربطی به تشیع ندارد. مثل زبان فارسی، عید نوروز و... ایرانیان هیچ گاه زبان فارسی را رها نکردند. زیرا بین اسلام و ایران تضادی نبوده است. بلکه در مواردی که تعارضی وجود داشته، ایرانیان خود به نفع اسلام از آن دست کشیده‏اند و اسلام را مقدم دانسته‏اند.

3 ـ 1. ایرانیان تا قرن دهم سنی بودند. از آن پس با زور صفویان به شیعه گرایش یافتند. زیرا شاه اسماعیل صفوی وقتی در تبریز تاج گذاری کرد، بسیاری از سنی‏ها را قتل عام نمود.

نقد پاسخ فوق:

اولاً: شاه اسماعیل یک جوان 14 ساله بود و نمی‏توان پذیرفت که وی بدون حمایت شیعیان به قدرت رسیده باشد. زیرا منطقی نیست که حامیان وی از سنی‏ها باشند و علیه مذهب خود، شاه اسماعیل را به نفع مذهب تشیع حمایت کنند. بنابراین، در ایران آن زمان شیعیان زیادی وجود داشته‏اند که صفویه به اتکای آنان توانسته‏اند قدرتی تشکیل دهند و در برابر عثمانی که یک امپراتوری پر قدرت مدعی سنی بود، بایستند و مقابله کنند و در نهایت حکومت تشکیل دهند.

ثانیاً: در تاریخ ثابت نشده است که صفویه با زور شمشیر شیعه را در ایران به وجود آورده باشند. البته به صورت جزیی و موردی، اهل سنت مورد آزار صفویان واقع می‏شدند، چنانکه شیعیان مورد آزار عثمانی‏ها قرار می‏گرفتند. روشن است که عمل هر دو حکومت نادرست و غیراسلامی بوده است.

2. پاسخ صحیح و منطقی:

نخست باید بپذیریم که استقرار و نفوذ یک مذهب در میان یک قوم، امری نه دفعی بلکه به صورت تدریجی است. ما نباید به دنبال تاریخ خاص و معینی باشیم. به نظر می‏رسد از زمانی که اولین ایرانی به تشیع گرایش یافته تا زمانی که تشیع در ایران فراگیر شد و اکثریت ایرانیان را شیعیان تشکیل دادند، حدود 10 قرن به طول انجامیده باشد.

اتفاقاتی که طی 10 قرن اولیه اسلام در ایران به وقوع پیوست باعث فراگیری تشیع در ایران شد که به اجمال می‏توان آنها را اینگونه مرور کرد:

1 ـ 2. نخست آنکه «جناب سلمان» صحابه با وفای پیامبر و اهل بیت، فردی ایرانی و شیعی بود. در یمن نیز ایرانیانی وجود داشتند که متمایل به سمت اهل بیت بودند. یمن توسط حضرت علی (ع) و در زمان حیات رسول اکرم (ص) به اسلام ایمان آورد و اهل یمن از همان زمان با حضرت علی (ع) آشنا شدند؛ در حالی که ساحل خلیج فارس تا یمن تحت نفوذ ایران بود.

2 ـ 2. در دوره خلیفه دوم، وی تبعیض‏هایی بین عرب و عجم قائل شد که موجب آزردگی خاطر ایرانیان گردید. پس از کشته شدن خلیفه دوم به دست یک ایرانی، فرزند وی چند تن از ایرانیان موجود در مدینه را به قتل رساند. اما وقتی حضرت علی(ع) به حکومت رسید اعلام کرد که بین عرب و عجم تفاوتی نیست و عرب هیچ گونه فضلی بر عجم ندارد و این باعث شد تا ایرانیان به حضرت علی(ع) گرایش پیدا کنند. همچنانکه «امام زین العابدین(ع)» با خریدن و آزاد کردن تعداد زیادی از بردگان و بندگان غیر عرب، جمعیت زیادی از موالیان در مدینه ایجاد کرد که محب اهل بیت(ع) بودند.

3 ـ 2. پس از شهادت حسین بن علی(ع) ایرانیان متوجه شدند از اسلام دو قرائت وجود دارد: اسلام یزیدی و اسلام حسینی. بنی امیه با آن سابقه ظلم‏ها و اعمال تبعیض‏ها نمی‏توانست در قلوب ایرانیان جایی داشته باشد و به صورت طبیعی ایرانیان به سوی امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) گرایش پیدا کردند و بعدها در سقوط بنی امیه بیشترین کمک‏ها را نمودند. زیرا بنی عباس با شعار حمایت از آل محمد (ص) قیام کردند. اما بعد معلوم شد که این جریان نیز با جریان اهل بیت فاصله دارد.

4 ـ 2. در طول تاریخ، برخی از شاگردان امام جعفر صادق و سایر ائمه ـ علیهم السلام ـ در ایران حضور یافتند و به طور گسترده مکتب اهل بیت(ع) را تبلیغ کرده و ایرانیان را به مذهب آنان دعوت می‏کردند.

5 ـ 2. حضور حضرت امام رضا(ع) در خراسان عامل دیگری است. یکی از دلایلی که «مأمون» می‏خواست امام رضا(ع) را ولیعهد کند، مقابله با عرب‏هایی بود که از برادرش «امین» حمایت می‏کردند. تحلیل وی این بود که با ولایت عهدی امام رضا(ع) هم ایرانیان شیعی را به سوی خود جذب خواهد کرد و هم شیعیان عرب؛ و این باعث تقویت قدرت وی و ضعف امین خواهد شد.

6 ـ 2. بسیاری از امام زادگان از ظلم «منصور دوانیقی» و دیگر خلفای ستمگر به ایران آمدند و پراکندگی آنان در سراسر ایران عامل دیگری در گسترش تشیع در ایران بود. همانطور که حضور «حضرت معصومه(س)» در قم، «حضرت شاه چراغ(ع)» در شیراز و «حضرت عبدالعظیم(ع)» در ری، از دلایل مهم روی آوری مردم ایران به سمت تشیع است.

7 ـ 2. در عصر سلاطین شیعه‏ی آل‏بویه موجبات تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) بیش از پیش فراهم شد و کتب مهم شیعی مثل تهذیب، استبصار، کافی و من لایحضره الفقیه در این زمان تألیف شد. بزرگانی چون شیخ صدوق، شیخ مفید، شیخ طوسی، سید مرتضی و سید رضی توانستند در این عصر اسلام شیعی را به مردم معرفی نمایند.

8 ـ 2. در دوره ایلخانان، حضور علامه حلی به مدت 10 سال در ایران و آزادی وی در بیان احکام و مهارت او در فقه و کلام و نیز تلاش‏های «خواجه نصیر الدین طوسی» عامل دیگری در این زمینه است.

9 ـ 2. حلقه آخر این جریان تاسیس دولت صفویه و اعلام تشیع به عنوان مذهب رسمی و حضور و دعوت از علمای شیعه از سراسر جهان اسلام است. این همه سبب شد تا بالاخره در عصر صفویه پس از طی 10 قرن، اسلام شیعی در ایران گسترش یابد و به صورت یک مکتب و مذهب فراگیر در این کشور معرفی شود.

............................

پایان خبر/ 107 ـ 101

عناوین مرتبط :

شیعه‏ شناسی / 1. ایرانیان چگونه شیعه شدند؟

شیعه‏ شناسی / 2. خاستگاه شیعه و شش دوره تاریخی تشیع

شیعه‏ شناسی / 3. شناخت غالیان و انواع غلو

چرا شیعه شدم؟


چرا شیعه شدم؟



زوج رهیافته آلمانی:
شیعه شدیم ؛ چون در مذهب اهل سنت خبری از اهل بیت(ع) نبود
خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا / سرویس صفحات فرهنگی: «الکساندر لُو» و «تنیا گایتس» یک زوج آلمانی خوشبخت هستند که از ماجرای اسلام آوردن و سپس شیعه شدن خود گفته اند. خواندن این گفتگو را به همه توصیه می‌کنیم.

1392/05/27  16:46

جوان مستبصر میانماری:
شیعه شدم ؛ چون مطالعه کردم
خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا / سرویس صفحات فرهنگی: «محمد علی» جوان شیعه میانماری است که پدرش از برادران اهل سنت و مادرش نیز شیعه است؛ او پس از مطالعه فراوان به حقانیت مکتب اهل‌بیت پی برده و در آرزوی دیدار مردی که خود او را شخصیت بزرگ جهان می‌نامد ...

1392/05/06  13:51

مستبصر شهید مصری:
شیعه شدم ؛ وقتی که پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) را دیدم
رسانه‌های مصر او را بحث‌انگیزترین و جنجالی‌ترینِ مشایخ مصر توصیف کرده‌اند. شهید شیخ حسن شحاته، مشهورترین خطیب جمعه در مساجد این کشور بود که برخی سخنرانی‌های او فی‌المجلس باعث شیعه‌شدن 90درصد حضار می‌شد.

1392/04/05  23:28

بانوی مستبصر آمریکایی:
کاتولیک بودم ؛ و اینک شیعه حسین(ع) هستم
«دیانا»ی دیروز و «هاجر» امروز به عنوان یک مسیحی که شیعه امام حسین(ع) شده است درباره احساسش به سید الشهدا می‌گوید.

1392/03/22  12:32

مستبصر الجزائری:
شیعه شدم؛ چون در تشیع افکار منطقی و قانع‏کننده یافتم
خبرگزاری اهل بیت(ع) / سرویس صفحات فرهنگی: حقیقت در دل‏های بیدار روشن است و آن را به جستجوی اعماق جان آدمی می‏برد تا آوای آن زینت‏بخش وجدان باشد. این همان چیزی است که مسلمان را به فکر درباره «پایه‏های عقیدتی‏اش که از اسلام ریشه می‏گیرد» و «آنچه طاغوتیان جاهلی بعد از پیامبر بپاداشتند» و «پرستش در دل بیابانهای بی‏آب و علف» به‏دور از معارف رحمت و محل نزول وحی و نیز دور از ریسمان محکمی که بی‏شک اهل بیت(ع) و مکتب محمدی و حسینی آنان است وا می‏دارد. انفاس عطرآگین این مسیر زمین را در بر می‏گیرد و قلب هرکس که را خواهان حقیقت باشد آزاد می‏کند. مستبصر الجزائری «خانم دکتر فضیلة قسام» پس از جستجو و تحقیق بسیار در کتاب‏ها و منابع اصلی عقاید اصیل خود را شناخت و چشم بر حقیقت گشود. او یک علوی الاصل است که در فرانسه زندگی می‏کند که از 24 سال پیش تشیع خود را اعلام کرده است. وی پیش از آن به پیروی از آبا و اجدادش یک سنی مالکی بود. این مذهب از گذشته‏های دور در الجزائر رواج دارد. این گفتگو هنگامی انجام شد که وی به زیارت کربلای معلی مشرف شده بود.

1392/02/30  15:10

سفری از عالم بودا تا مذهب ناب تشیع
دکتر ژاپنی با نام فاطمه شیعه شد
زن 29 ساله ژاپنی ساکن شهر تویوناگاشی که به شغل داروسازی مشغول است، نزد امام جمعه لاهیجان به دین مبین اسلام و تشیع مشرف شد و نام فاطمه را برای خود برگزید.

1392/01/28  13:03

یک دختر آلمانی:
شیعه شدم؛ چون درباره امام حسین(ع) مطالعه کردم
یک بانوی تحصیلکرده آلمانی که پس از مطالعه کتابی درباره سیدالشهداء(ع)، شیفته مذهب تشیع شده بود، با حضور در محضر آیت الله العظمی روحانی شهادتین را بر زبان جاری ساخت و به دین اسلام علوی پیوست.

1392/01/25  23:59

اخبار درگذشت آیت‌الله موسوی ‌لاری ـ 22
«پروفسور حامد الگار» چرا شیعه شد؟
حامد الگار از روشنفکران غربی در نامه‌ای به آیت‌الله موسوی‌لاری می‌نویسد: «من چند بار ترجمه کتاب‌ شما را خواندم و هر بار که آن را خواندم، به مذهب شیعه نزدیک‌تر و از ماه رمضان تغییر مذهب داده و شیعه شده‌ام».

1391/12/21  13:12

خدمتگزاری مستبصر معروف در حرم امام حسین (ع) + عکس
«دکتر سید محمد تیجانی سماوی» مستبصر معروف تونسی توفیق خدمت در حرم امام حسین(ع) را پیدا کرد.

1391/10/27  15:38

مستبصر دانمارکی:
شیعه شدم ؛ چون حسین(ع) را شناختم
یک جوان دانمارکی در صحن امام حسین(ع) به اسلام گروید و اعلام کرد همه ادیان آسمانی را مطالعه کرده و اسلام بهترین دین‌های آسمانی است که انسان را به ساحل آرامش و امنیت می‌رساند.

1391/04/31  16:09

مفتی اهل تسنن فرانسوی:
شیعه شدم ؛ چون کربلا را شناختم
برای خودم متاسفم که تا اکنون که 68 ساله هستم شیعه را نمی شناختم و بسیار خوشحالم. من قبل از این در سفر به مدینه تا این حد که در عراق با شیعه و اهل‌بیت پیامبر(ص) آشنا شدم، آنجا به چنین شناختی نرسیدم. در مدینه اهل‌بیت پیامبر را از ما مخفی کرده بودند اما امروز آنان را کشف کردم.

1391/04/30  22:56

مستبصر یمنی الاصل:
کتاب خواندم شیعه را نابود کنم، شیعه شدم!
«عصام العماد» درباره ماجرای شیعه شدنش گفت: کتابی از شیخ مفید درباره اهل بیت(ع) را به من سپردند و خواستند که نقد و تحلیل محکمی را برای این کتاب و مضامین آن بنویسم و معتقد بودند با نوشتن نقد بر این کتاب شیعه نابود خواهد شد، ولی من پس از مطالعه آن شیعه شدم.

1391/04/26  18:09

مشاور ملک فهد چگونه شیعه شد؟
30درصد درآمد نفتی عربستان صرف تبلیغ "وهابیت" می‌شود
«علی الشعیبی» مشاور ملک فهد پادشاه پیشین عربستان و از وهابی‌های تندرویی بود که پس از تحقیقات بسیار به تشیّع گروید. او می‌گوید: 30 درصد از درآمد نفتی کشور عربستان صرف تبلیغ وهابیت می‌شود!

1391/04/17  22:16

ملی پوش آرسنال شیعه شد + عکس
«فیلیپ سندروس» عضو تیم ملی سوییس که تحصیلات خود را در در رشته ادیان به پایان رسانده و مطالعات بسیاری در زمینه مذاهب مختلف داشته است سرانجام با مطالعه بر روی کتب اسلامی در نهایت به دین مبین اسلام و مذهب تشیع گروید.

1391/04/08  14:46

«حسن نیکولائوس» نوشیعه یونانی:
شیعه شدم ؛ چون مبارزات امام خمینی(ره) را دیدم...
خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا / سرویس صفحات فرهنگی: «حسن نیکولائوس»اندیشمند جوان یونانی است که با وجود تولد در یک خانواده مسیحی، پس از آشنایی با آموزه‏های اسلام، شیعه شد. وی که از علاقه‏مندان به انقلاب اسلامی و دیدگاه‌های امام خمینی (ره) است در گفتگویی از دلایل مسلمان شدن خود و علاقه‏اش به انقلاب اسلامی می‏گوید:

1390/11/30  4:44

«شان استون» فیلمساز آمریکایی:
شیعه شدم و شخصیت علی(ع) مرا جذب کرد... + تصاویر وضو گرفتن استون
خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا / سرویس صفحات فرهنگی: «شان کریستوفر استون» فیلمساز آمریکایی و پسر کارگردان مشهور «الیور استون» ، بهمن‏ماه 1390 با حضور در ایران به دین اسلام روی آورد، مذهب تشیع را برگزید و نام «علی» را بر خود نهاد. وی که در زمینه فیلمسازی فعالیت می‌کند، مدتی پیش برای حضور در همایشی با موضوع بررسی فیلم‌های هالیوودی به ایران آمده و با تعدادی از دست‏اندرکاران سینمای ارزشی نیز دیدار و گفتگو کرده بود. آنچه در پی می‏آید چکیده دو گفتگوی وی با "خبرگزاری فارس" و "انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی" است که در آن درباره انگیزه مسلمان شدنش سخن گفته است.

1390/11/30  2:16

تشرف بانوی اندونزیایی به تشیع در یونان ؛
ابوالفضل العباس(ع) شیعه‏ام کرد
کرامت و عنایت حضرت قمربنی هاشم(ع) موجب تشرف یک بانوی اندونزیایی به مذهب حقه شیعه جعفری اثنی عشری در آتن شد. / محمدرضا پاکروان با اشاره به انگیزه تشیع خانم ینی خطاب به وی گفت: خداوند منان به شما بواسطه باب الحوائج حضرت قمر بنی هاشم(ع) و در این ایام ملکوتی و نورانی عنایت ویژه ای در این کشور اروپائی نمود و امیدوارم خوشبخت وسعادتمند باشید...

1390/09/14  1:6

مستبصر روسی:
شیعه شدم ؛ چون قرآن را مطالعه کردم
یک مستبصر روسی که مذهب شیعه را پذیرفته است، گفت: اگر امام مهدی(عج) را روزی ببینم می‌گویم که حاضرم همه وجودم را فدای ایشان کنم و هرچه ایشان امر فرماید انجام می‌دهم.

1390/03/22  21:35

طلبه اهل‏سنت زاهدانی:
روضه امام حسین(ع) شیعه‏ام کرد
حجت الاسلام والمسلمین شریف زاهدی طلبه نوشیعه زاهدانی که بیش از ده سال است به تشیع گرویده در دانشکده علوم قرآنی قم جریان شیعه شدن خود را اینگونه برای دانشجویان بیان نمود...

1390/02/16  2:10

لورن بوث، خواهرزن تونی بلر:
در اسلام سعادت مطلق را دیدم
«لورن بوث» مجری و روزنامه‏نگار 43 ساله انگلیسی، بعد از زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) در قم، دین مبین اسلام را برگزید.

1389/08/02  12:41

17000 حدیث در اثبات تشیع

17000 حدیث در اثبات تشیع



با تلاش روابط عمومی سایت جهانی سنت و همکاری صمیمانه کینگو اف لینک حدود هفده هزار از احادیث اهل تسنن در اثبات عقاید شیعه و نقد عقاید اهل خلاف بصورت دسته بندی شده آماده شده است.

که با تلاش تیم مدیریت همزمان با اسکن شدن کتابهای اهل سنت، در حال ترجمه به زبانهای فارسی و تاجیکی میباشد.

پیش بینی میشود ظرف شش ماه آینده مطالب فوق برای زبانهای فرانسه و انگلیسی همراه با دو زبان فوق و اسکن کتب برای استفاده از محققین محترم آماده شود.

علاقمندان میتوانند برای دیدن این مجموعه به ادرس http://lib.sonnat.net مراجعه نمایند.

ضمنا نسخه رایانه ای این نرم افزار (فعلا بدون اسکن و ترجمه ها) در میتوانید از اینجا یا اینجا دانلود نمایید.