دانلود پاور پوینت آثار شهید مطهری
دانلود رایگان 16 کتاب استاد شهید مرتضی مطهری به شیوه جذاب و زیبا در محیط powerpoint و به شیوه نموداری که امیدوارم با مطالعه این آثار پر ارزش یاد و نام و عقائد استاد شهید را زنده نگه داریم.اسامی کتب برای دانلود:دانلود کتاب ده گفتار
دانلود کتاب 15 گفتار
دانلود کتاب20 گفتار
دانلود کتاب سیره ائمه اطهار(ع)
دانلود کتاب آزادی معنوی
دانلود کتاب احیاء تفکر اسلامی
دانلود کتاب امدادهای غیبی
دانلود کتاب حکمتها و اندرزها
دانلود کتاب جاذبه و دافعه علی (ع)
دانلود کتاب انسان کامل
دانلود کتاب خاتمیت
دانلود کتاب ختم نبوت
دانلود کتاب نبرد حق و باطل
دانلود کتاب پیامبر امی
دانلود کتاب سیره نبوی
دانلود کتاب ولاء ها و ولایت ها
منبع: سایت نسیم مطهر
· کلیپ صوتی تصویری خون خدا ( کلیپ ویژه )
· دعای تصویری بسیارزیبای عهد وفرج امام زمان عج ( فلش )
· کلیپ عمه سادات بی قراره ( به مناسبت وفات خانم حضرت زینب س )
· نرم افزارفرشته های رمضان الکریم ( ویژه کودکان عزیز )
· ویژه نامه میلادامام عارفان حضرت علی ع
· ویژه نامه میلاد ابن الرضا ع ( امام جواد ع )
· کلیپ زیبای عمو رفته آب بیاره کاکا
· ویژه نامه غروب آفتاب جماران ( رحلت امام خمینی ره )
· نرم افزار توضیح المسایل مراجع تقلید
· کلیپ وای آسمون بارونی وای ( ویژه ایام فاطمیه س )
· زندگینامه حضرت آیتاللهالعظمی سیدعلی خامنهای
· رساله مراجع تقلید ( ویژه موبایل )
· زندگینامه علما ومراجع تقلید ( ویژه موبایل )
· ارتباط با دفاترمراجع عظام تقلید
· مخالفت با"ولایت فقیه "درحدشرک بالله است
· 3 کلیپ بسیار زیبا از سایت شهدای نیاک
· سیدی «ظهور بسیار نزدیک است» کلام رهبری را تحریف کرده است
· نرم افزارصوتی پهلو شکسته ( ویژه ایام فاطمیه س )
· کلیپ زیبای وای وای مادر( بارونه بارونه )
· آدرس جدید سایت مرجع کتاب های عرفانی
· کتاب الله شناسی- آیت الله محمدحسین طهرانی قدس الله نفسه الزکیه
· مجموعه احادیث 14 معصوم ع به صورت فایل فلش ومتحرک
· مجموعه تصاویرحضرت آیت الله طهرانی با سیدهاشم حداد ره
· علامه حسن زاده آملی،۵۸ سال پیش در چنین روزی
· جزء 30 قرآن مجیدتصویری وصوتی
· سایت شهدای نیاک بزودی افتتاح می شود
· هشدار یک مرجع درباره انتشار کتاب های عرفانی کاذب
· ویرایش جدید نرم افزارهای مرجع
· ثبت وبلاگ درستادساماندهی وزارت فرهنگ وارشاداسلامی
· توجه ، توجه ، توجه ، طرح شکایت ازسایت های فروشگاهی
اگر کسی به من بگوید چرا از میان این همه مذاهب مذهب تشیع را انتخاب کردی به او چه بگویم ؟
شما را ارجاع می دهم به عناوین زیر ، که در هر کدام به نوعی پاسخ این سوال داده شده است :
1- سر گذشت حدیث پیامبر (ص) :
http://www.eteghadat.com/forum/viewtopic.php?t=347
که در این بحث ، به بررسی اینکه قرآن که کتاب آسمانی و مشترک همه مسلمین است ، تفسیر و تبیینش
توسط چه کسانی باید صورت پذیرد ، و پس از درگذشت رسول خدا (ص) بر سر این تفسیر و نیز حدیث پیامبر (ص) چه آمد ؟
و نیز چه چیز آهنگ تفرقه را موجب گشت . و دین اصلی نزد کدام مکتب می باشد و حقانیت آن چگونه به اثبات می رسد ؟
---------------------------------------
همچنین پس از مطالعه این بحث ، سرانجام و نتیجه این چند دستگی در برداشت از قرآن و نیز تحریف احادیث پیامبر اکرم (ص)
در مکتب خلفا ، و نیز حفظ و نگهداری احادیث پیامبر (ص) در مکتب اهل بیت (ع) ، به خوبی روشن می گردد .
یعنی احادیث هر دو مکتب در شناخت خداوند و پیامبران عنوان شده است ، و نوعی گلچنی از عقاید این دو مکتب است :
2- خداوند در دو مکتب :
http://www.eteghadat.com/forum/viewtopic.php?t=444
و نیز 3- پژوهشی در برخی از ویژگی های پیامبران :
http://www.eteghadat.com/forum/viewtopic.php?t=532
و لذا هر عقل سلیمی که این عقاید بر گرفته از دو جریان متفاوت حدیثی را مطالعه کند ، به راحتی به حقانیت و عقلانیت
مکتب هدایت گر پی خواهد برد .
-------------------------------------------------------------------------------------
خداوند متعال دین کامل را توسط آخرین پیامبرش (ص) ، ابلاغ نمود و دستورهای این دین را در کتابی به نام قرآن کریم قرار داد .
لذا هر کسی که مسلمان می شود باید به کتاب خدا رجوع کند و از آن بهره ببرد .
اما آیا این کتاب ، به تنهایی راه گشای تمامی مسائل او خواهد بود ؟
خیلی از مسائل در دین ما هست که در قرآن حرفی از آن به میان نیامده و یا به تفصیل نیامده ؛ پس او باید چه کند ؟
مثلا کجای قرآن نوشته که نماز صبح دو رکعت است ؟ یا اصلا کجای قرآن نوشته که چگونه باید نماز بگزاریم ؟!
لـذا ...
خداوند می فرماید : و أنزَلنا إلیک الذّکر ، لتُبَیّن للنّاس ما نُزّل إلیهم (ای پیامبر ما این قرآن را بر تو نازل کردیم تا برای مردم تبیین کنی آنچه را که برایشان نازل شده)
پس توضیح و بیان پیامبر (ص) در کنار این کتاب ، لازم است .
از طرفی ما باید مطمئن باشیم که این بیان پیامبر (ص) از خودش نیست ، بلکه متصل به وحی خداست ، تا بتوان به آن استناد کرد .
لـذا در قرآن می خوانیم : و ما یَنطقُ عن الهَوی إن هو إلّا وحیٌ یُوحَی (و او از روی هوی وهوس حرف نمی زند ، بلکه همه اش از روی وحی است که به او وحی شده )
در نتیجه این فرد باید معصوم باشد .
-------------------------------------------------------------------------------------
پس اولا : این قرآن (که شامل دستورات دین است) نیاز به تبیین و توضیح دارد .
ثانیا : کسی که توضیح آن را می دهد باید معصوم و مصون از هر خطا و اشتباه و نسیان باشد . ( تا بدون نقص ، مطلب را برساند )
ثالثا : پس از درگذشت این فرد معصوم ، برای اینکه توضیح این دین همیشه پایدار باشد ، باید تمامی این علوم به فردی همچون خودش
منتقل گردد تا او به مردم منتقل کند .
در تمامی کتب حدیثی فریقین داریم که پیامبر اکرم (ص) ، صبح و شام دو بار علی (ع) را فرامی خواندند و تمامی چیزهایی که
در آن روز بر ایشان وحی شده بود را به امام علی (ع) می آموختند و به ایشان می فرمودند بنویس ؛
و نیز تاکید می کردند که این ها را برای شریکان خود (امامان پس از خود) که از نسل تو هستند بنویس !
پس تمامی این آموزه ها گرد آوری شد و به دست امامان بعدی که حافظان این دین هستند رسید ، تا این دین تا امروز از گزند تحریف سالم بماند .
همچنین بر خلاف دیگر فرقه های انحرافی که پیامبر (ص) و اوصیای ایشان را معصوم نمی دانند ، اعتقاد ما که بر گرفته از قرآن و روایات صحیح پامبر(ص) و ائمه(ع)
می باشد ، مبیّن این مطلب است که لزوم عصمت برای ابلاغ دین ، امری است واجب و اجتناب ناپذیر .
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
لذا جاهلانه ترین و احمقانه ترین حرفی که می توان زد ، همان است که گفتند: « حَسبُنا کتابُ الله » (کتاب خدا مارا بس است ، و نیازی به توضیح کسی نداریم)
نشان می دهد که حتی اندازۀ سر سوزنی هم از کتاب خدا شناختی نداشتند ؛ که این شعار باطل را سر دادند .
مثلا در قرآن آمده : دست دزد را قطع کنید ، آخر کجای قرآن نوشته از کجا قطع کنیم ؟ با چه شرایطی قطع کنیم ؟
و ... هزاران مثال کوچک و بزرگ دیگر .
بعدا حتی گفتند : نمی خواهد حدیث پیامبر (ص) را نقل کنید ، ما خودمان توضیح می دهیم . (پس معلوم می شود معترف به این شدند که قرآن توضیح می خواهد)
اما توسط چه کسی ، با چه علمی و با چه شرایطی ؟!!!
---------------------------------------------------------------------------------------------
لذا این دین با خون دل ها و مشقات و جان نثاری ها به دست ما رسیده ، و حفظ و صیانت از آن به عهده امام (ع) و سپس پیروان این دین است .
پس کسی که دین واقعی و کامل را می خواهد و فهم کامل از قرآن را می طلبد ، باید به توضیح این دین که توسط فردی آشنا به این کتاب و
با شرایطی که برای او ذکر شد مراجعه کند و به رستگاری نایل گردد .
لــذا یک دین بیشتر نداریم (که جاری در مکتب اهل بیت ع) است ؛
موفق وموید باشید .
در وهله اول در جواب این دوست عزیز می گویم خب دلایلی را که خودت بر اساس ان دین تشیع را برگزیدی به فرد سوال کننده ارائه کن چون نمی شود کسی شیعه باشد و دلیلی برای انتخاب ان نداشته باشد که در این صورت راه را به اشتباه رفته چون شیعه دین اگاهی و دانش و منطق است و نه پیروی از پدارانمان به شکل موروثی که این کار را بت پرستان دوران جاهلیت می کردند که در جواب دلایل و معجزات پیامبر می گفتند که چون ما پدرانمان را بر بت پرستی یافتیم خود نیز بت پرست می شویم و تو هر دلیلی بیاوری ما مسلمان نمی شویم. ( پس نکته مهم اینجاست که هیچ کس فقط به این دلیل که پدرش شیعه است نباید شیعه شود بلکه وظیفه هر مسلمانی است که در راه دینش قیام کند و خود به درستی ان پی ببرد)
در مرحله دوم بنا را بر این می گذارم که فردی شیعه نباشد و بخواهد دلیل شیعه بودن را بداند که حتی در این حالت هم خودش باید با تحقیق برایش صدق ان ثابت شود و و صحبتهای دیگران فقط راه او را کوتاهتر می کند و لاغیر. از اینرو بعنوان مثال دلایل عمده ای که خود در مدت شیعه شدنم به ان رسیدم را بیان می کنم. اولین دلیلی که من را مجاب کرد به شیعه شدن این بود که کاملترین دین هست از این رو که ما مسلمانان تمام ادیان الهی را قبول داریم و حتی این ادیان جزئی از دین اسلام هستند مثلا کتاب تورات و انجیل و زبور و ... جزو کتابهای الهی ما هستند و قران کاملترین انها هست که اخرین انها هم هست و در واقع همه ادیان سیر تکاملی را طی کردند تا به اسلام که کاملترین انها از نظر مفاهیم و احکام الهی است رسیدیم پس یک مسلمان در واقع ابتدا یهودی و سپس مسیحی و در اخر مسلمان است و حتی شیعه از شاخه سنت هم کاملتر است چون تمام اصول انها را ما قبول داریم و حتی یک اصل مهم هم افزون از انها که ان ولایت ائمه و در غیاب انها ولایت فقیه است. و دلیل صحت ان هم از نظر من این است که همانگونه که انسان در موقع بیماری به دکتر نیاز دارد در مواقع شبهات دینی هم نیاز به یک داناتر از خود و عالمتر از خود دارد که شک او را درمان کند و به اصطلاح طبیب دینی او باشد .( حتی شیعه از این هم فراتر رفته و به پیروان خود توصیه کرده که خود با تفکر و علم کسب کردن مسائل دینی خود را حل کنند و در اخر اگر توفیق نداشتند به امر تقلید و دارای مقلد شدن بپردازند یعنی ازادی تفکر و اندیشه بصورت کامل )دلیل مهم دیگری که من را به دین شیعه پایبند می کند حضور انسانهائی چون حضرت مسیح و حضرت محمد و مولا علی هست که من تاکنون در تحقیقات فردی که داشته ام انسانی برتر از اینها در طول تاریخ پیدا نکرده ام که چنان فداکارانه از جان و مال خود در راه سعادت سایر انسانها بگذرند و حتی عزیزان خود را هم در این راه فدا کرده باشند. من شخصا هنوز هم بدنبال انسانهایی برتر از ایشان هستم که هنوز پیدا نکرده ام پس پیروی از این بزرگان منطقی ترین راهی است که تاکنون یافته ام.در مجموع فقط این را بگویم که در قران به انسانها گفته شده است که یکی از مشخصات مومنین ان است که تمام روشها و سخنان را می شنوند و می بینند و بهترین ان را انتخاب می کنند. پس وقتی خدا ما را مجبور به مسلمان شدن نکرده است و فقط خواسته با تفکر بهترین راه را انتخاب کنیم برای سعادت در دنیا و اخرت پس من هم فقط پیشنهاد می کنم دوستان مطالعه خود بالا ببرند و خود منصفانه بهترین روش را انخاب کنند چون به گفته خدا (لا اکراه فی الدین قد تبین الرشد من الغی) اجبار و اکراه در دین نیست و این کتاب الهی فقط روشن کننده راه است و این خود انسان است که باید مسیر را انتخاب کند و جوابگوی انتخاب خود باشد. السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
بسمه تعالی اسلام دینی بود که با نه محمد (ص)– وارث ابراهیم و مظهر دین توحید خدا و وحدت خلق – در تاریخ انسان پدید آمد.
«نه»ای که شعار توحید با آن آغاز میشود و تشیع اسلامی بود که با «نه»ی علی بزرگ – وارث محمد و مظهر اسلام عدالت و حقیقت – در تاریخ اسلام چهره خود را مشخص کرد و نیز جهت خود را . «نه»ای که وی در شورای انتخاب خلیفه در پاسخ عبدالرحمن – مظهر اسلام اشرافیت و مصلحت! – گفت. این «نه» به عنوان جبهه گیری نهضت شیعی در تاریخ اسلام تا پیش از صفویه شاخص نقش اجتماعی، طبقاتی و سیاسی گروهی بود که به محبت خاندان پیغمبر و پیروی علی شناخته می شدند.
حزبی که بنایش بر «قرآن و سنت» بود اما قرآن و سنتی که نه از خاندان اموی و عباسی و غزنوی و چنگیزی تیموری و هولاکوئی، بلکه از خاندان محمدی اعلام میشود. و تاریخ اسلام مسیر شگفتی را دنبال کرد. مسیری که در آن همه قلدران و قدارهبندان و خاندانها و خانهای عرب و عجم و ترک و تاتار و مغول حق رهبری امت اسلام و خلافت پیامبر اسلام را داشتند جز خاندان پیامبر و ائمه راستین اسلام!
.........................
_________________لَمّا خلق الله العَقل استنطقه ثُمَّ قالَ لَهُ : « أقبل ! » فأقبل . ثُمَّّ قالَ لَهُ : « أدبر ! » فأدبر . ثُمَّ قالَ :
« وَ عِزَّتی وَ جَلالی ما خلقت خَلقاً هو أحبّ ألیّ منک و لا أکملتکَ إلاّ فیمن اُحبّ . أما إنّی ایّاکَ آمر وَ ایّاکَ أنهی وَ ایّاکَ اُعاقب وایّاکَ اُثیب . »
وچرا شیعه شدم ؟
و تشیع که با «نه» آغاز شد، «نه» در قبال مسیری که تاریخ انتخاب میکرد- عصیانی علیه تاریخ بود، تاریخی که به نام قرآن، مسیر جاهلیت کسری و قیصر را دنبال میکرد و به نام سنت پیش از همه، پروردگان خانه قرآن و سنت را قربانی میساخت. شیعه تاریخ را نپذیرفت. رهبری و حاکمیت آنهایی که بر تاریخ تسلط یافتند و در جامه جانشینی رسول و حمایت اسلام و جهاد علیه کفر، اکثریت خلق را فریفتند، نفی کرد و پشت به مسجدهای مجلل و کاخهای پرشکوه امام خلیفه اسلام، رو به خانه گلین و متروک فاطمه نهاد. شیعه که نماینده طبقه ستمدیده و عدالتخواه در نظام خلافت بود، در این خانه هر چه را و هر که را میخواست، مییافت. برای او، فاطمه، وارث پیامبر، مظهر حق مظلوم، و در عین حال نخستین «اعتراض» و تجسم نیرومند و صریح دادخواهی در نظام حاکم بود. و علی مظهر «عدل مظلوم» تجسم پرشکوه حقیقتی که در رژیمهای ضدانسانی قربانی شد و در مذهب رسمی حاکم کتمان. و حسن مظهر آخرین مقاومت پایگاه «اسلام امامت» در برابر اولین پایگاه «اسلام حکومت» و حسین شاهد همه شهیدان ظلم در تاریخ. وارث همه پیشوایان آزادی و برابری و حقطلبی از آدم تا خودش، تا همیشه. رسول شهادت، مظهر خون، انقلاب. و بالاخره زینب شاهد همه اسیران بیدفاع در نظام جلادان، پیامبر پس از شهادت، مظهر پیام انقلاب.
و در مذهب علی، شیعه به عنوان تجسم دردها و آرزوهای تودههای مظلوم و آگاه و عاصی بر جبر حاکم، اساسیترین شعارهای خود را مییافت: برای رهایی از «ولایت جور»: «ولایت علی» برای زدن داغ باطل و مهر کفر و غصب بر جبین خلافت: «امامت» و برای واژگون کردن نظام تضاد و تبعیض مالکیت: «عدالت»
و برای اعتراض به وضع موجود که حکومت و خلافت و اشرافیت حاکم، با فتحها و غنیمتها و مسجدسازیها و جماعتها و مدرسهها و نذرها و وقفها و خیرات و مبرات و تعظیم شعائر و انجام مراسم، میکوشیدند تا همه چیز راطبق مشیت بالغه خدا و شرع و رضای خدا و خلق نشان دهند: «اصل انتظار»و برای ایجاد مرکزیت در نهضت: «مرجعیت»و برای تشکیل نیروها و نظم و دیسیپلین و تعیین جهت: «تقلید»و برای داشتن یک رهبری مسئول: «نیابت امام»و برای تامین بودجه مبارزه فکری و اجتماعی و اداره تشکیلات و تاسیسات علمی، آموزشی و جمعی در نظامی که همه بودجههای مذهبی را حکومت زور، به نام حکومت شرع، میگیرد: «سهم»و برای طرح مداوم جنگ تاریخی شیعه، انحراف تاریخ، غصبها و خیانتها و ظلمها و سرچشمههای فریب و دروغ و انحطاط و بویژه برای زنده نگهداشتن خاطره شهیدان: «سوگواری»
و برای رسوا کردن نظام حاکم که خود را وارث سنت رسول مینامد و اثبات اینکه وارث جلادان و قاتلان ذریه رسول است و برای نشان دادن راه کار، پاسخ گفتن به این پرسش همیشگی که «چه باید کرد؟» و تعیین شکل مبارزه با حکومت جور و سرپیچی از بیعت ظلم و طرح تسلسل پیوسته تاریخ و اعلام جنگ انقطاع ناپذیر میان «وارثان آدم» و «وارثان ابلیس» و تعلیم این واقعیت جاری که اسلام حاضر، اسلام قاتل است، در جامه «سنت» و اسلام راستین، اسلام غایب است در ردای سرخ شهادت…: «عاشورا»
و بالاخره برای ایجاد پوششی هوشیارانه بر روی تشکیلات، فعالیتها، رابطهها، نیروها، شخصیتهاف نقشهها و حفظ نیروها، افراد و گروهها از آسیبپذیری در برابر حکومت زور و قساوت و دستگاه روحانیت وابستهاش که یا با تکفیرها، نهضت شیعه را لجنمال کنند و مردم ناآگاه را علیه آن تحریک و یا با تعقیبها پایمال نمایند و با قتل عامها و زندانها و تبعیدها، تضعیف و بالاخره ایجاد امکان مبارزه و ادامه آن و رعایت دقیق اصل رازداری و حفظ شرایط ویژه مبارزه مخفی: «تقیه»
http://www.eteghadat.com/forum/forum-f54/topic-t626-10.html
بیائید به سئوال خداوند پاسخ شایسته ای بدهیم
ابوبکر پس از رسیدن به خلافت در اولین خطبه اش برای مردم گفت:« ایَها النَاس، انی ولیت علیکم و لست بخیرکم، فان اطعت فاعینونی و ان عصیت فقومونی» « ای مردم من بر شما والی و حاکم شدم و بهتر از شما نیستم، پس اگر اطاعت کردم َ یاریم دهید و اگر تمرد و عصیان کردم به راه راست وادارید»
این در حالی است که شیعه و سنی این سخن پیامبر(ص) را در مورد امام علی(ع) نقل کرده اند که فرمود:« علی مع الحق و الحق مع علی و لن یفترقا حتی یردا علی الحوض» « علی با حق است و حق با علی است و این هر دو هرگز از هم جدا نمی شوند تا در حوض بر من وارد شوند»
( تاریخ بغداد از خطیب بغدادی ج۱۴ص۳۲۱- تاریخ ابن عساکر ج۳ص۱۱۹-حاکم در مستدرک ج۳ص۱۲۴- صحیح ترمذی ج۵ص۲۹۷-صواعق المحرقه ابن حجر ص ۱۲۲)حال سوالی را از کلام خداوند خبیر مطرح می کنیم:
« افمن یهدی الی الحق احق ان یتبع امن لا یهدی الا ان یهدی فما لکم کیف تحکمون» « آیا کسی که هدایت به سوی حق می کند برای پیروی شایسته تر است یا کسی که نمی تواند هدایت کند بلکه باید هدایت شود؟ شما را چه شده است؟ چگونه قضاوت می کنید؟( سوره یونس آیه ۳۵)