سئوال

غدیر حقیقت انکار نا پذیر تاریخ
مناظره با اهل سنت
اهانت دجالان به علی بن ابیطالب (ع)
گفتاری از دکتر شریعتی درباره حضرت فاطمه زهرا
مولوی و محبت اهل بیت
مصیبت روز پنجشنبه
غدیر حقیقتی انکار نشدنی
پیدایش شیعه
آیا توسل به پیامبر شرک است؟



مبانی فکر و کارنامه عملی وهابیت
اهل بیت چه کسانی هستند؟ [5]
فتوای تاریخی شیخ محمود شلتوت
ماجرای غدیر ، افسانه یا واقعیت؟!
آیا همه صحابه عادل بوده‌اند؟
آیا اسلام کودک 10 ساله پذیرفته نیست؟! [2]
تیجانی دروغگو یا راستگو ؟!
نکاتی پیرامون شناخت امام زمان [2]
فتاوی عجیب و مضحک وهابیون [2]
پیدایش شیعه
دلائل برتری امام علی بر دیگران [5]
سخنان عصام العماد [3]
آیا شیعه به تحریف قرآن اعتقاد دارد؟
معاویه را بهتر بشناسیم
افسانه عبدالله بن سبا
عبرتهای عاشورا


·                                 اعتقادات

·                                 اهل بیت

·                                 اهل سنت

·                                 اهل سنت واقعی

·                                 حکومت

·                                 خلیفه

·                                 سکوت

·                                 شیعه

·                                 صحابه

·                                 صفین

·                            چرا شیعیان با خلفاى ثلاث که از بهشتیان و در زمره عشره مبشره اند، مخالفند؟

·                            علت جنگ میان معاویه و حضرت على(علیه السلام) چه بود؟

·                            آیا پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم بر خلافت ابوبکر و عمر بشارت داده است؟

·                            آیا نخستین پیروان هر دینی، بهترین‌ افراد آن امت هستند؟

·                            آیا صحیح است که درباره خلافت ابوبکر، هیچ آیه و روایتی نداریم؟

·                            آیا با انتقاد از صحابه، دین متزلزل نمی‌شود، زیراکه دین به وسیله آنها به ما رسیده است؟!

·                            می‌گویند شیعه معتقد است که قرآن تحریف شده، آیا این درست است؟

·                            آیا فلسطینی‏ها و افراد حماس، ناصبی هستند؟

·                            درغدیر خم سخن بر سرآشتی دادن حضرت علی(ع) وانصار بوده نه جانشینی وولایت.چراشیعه افسانه سازی می کند؟

·                            مگر آقا رسول الله نمیدانستند اینها عهد شکنی می کنند پس چرا ولایت حضرت علی(ع) را بیشتر تثبیت نکردند؟

·                            چرا پیامبر به صورت کتبی نوشته هایی به امام علی ندادند تا بعد از ایشان به امامت برسند؟

·                            آیا ازدواج متعه(صیغه موقت) مورد قبول و پذیرش بزرگانى از اهل سنت بوده است؟

·                            چرا شیعه به هنگام نماز به طور دست بسته نماز نمى خواند؟

·                            صلاة تراویح چیست و چرا اهل سنت بر آن مداومت دارند؟

·                            آیا بدعت به حَسَن و غیر حسن تقسیم مى شود و منظور خلیفه دوم از «نعم البدعة » چیست؟

·                            چرا علی بن ابیطالب (رضی الله عنه) نماز تراویح که شما می گویید بدعت است،می خواند؟

·                            آیا به هنگام تشریع اذان ،«الصَّلاةُ خَیرٌ مِنَ النَّوم» بود یا پس از آن ،به اذان افزوده شد؟

·                            چرا حقیقت را درباره معاویه بن ابی سفیان برای مردم نمی گویند؟

·                            چرا شیعه ناسزا گفتن به بزرگان اصحاب به خصوص خلفا را عبادت می شمرد؟

·                            اعتماد شیعه بر روایات صحابه ی مرتد در اثبات فضایل علی(ع)؟

شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها افسانه یا حقیقت
حدیث یوم الانذار و حدیث ولایت
ابلاغ سوره توبه
بررسی حدیث دوازده خلیفه
بررسی حدیث سفینه نوح
بررسی حدیث منزلت
حدیث ثقلین
حدیث غدیر - مولا -سرپرست ....
چه کسی امام است؟
بررسی آیه اولوا العلم
بررسی آیه مباهله
بررسی آیه صراط مستقیم و دوازده امام
بررسی آیه غدیر
بررسی آیه ولایت
بررسی آیه ی اولی الامر - تطهیر و صادقین
فضائل امیرالمومنین در قرآن (بخش ششم - چهل آیه)
فضائل امیرالمومنین در قرآن (بخش پنجم - چهل آیه)
فضائل امیرالمومنین در قرآن (بخش چهارم - چهل آیه)
فضائل امیرالمومنین در قرآن (بخش سوم - چهل آیه)
فضائل امیرالمومنین در قرآن (بخش دوم - چهل آیه)
فضائل امیرالمومنین در قرآن (بخش اول - چهل آیه)
علی در آینه احادیث (چهل حدیث - بخش هفتم)
علی در آینه احادیث (چهل حدیث - بخش ششم)
علی در آینه احادیث (چهل حدیث - بخش پنجم)
علی در آینه احادیث (چهل حدیث - بخش چهارم)
علی در آینه احادیث (چهل حدیث - بخش سوم)
علی در آینه احادیث (چهل حدیث - بخش دوم)
علی در آینه احادیث (چهل حدیث - بخش اول)
عدالت صحابه
چهل سؤال پیرامون امامت و خلافت
ولایت از نگاه ولی (امام در سخنان امام)
قرآن و پاسخ به شبهات وهابیون
بررسی و تحلیل زوایای فتوحات خلفا
امامت در اسلام
مبارزات حضرت زهرا با خلفا و اثبات حقانیت امیرالمومنین
بررسی دلایل خلافت ابوبکر و عمر و عثمان
بی هدفی بزرگترین مشکل جهان
یزیدیان روشن فکر
شیعه بی اشک شمع مرده است
گران فروشها به بهشت می‌روند

قضاوتهای امیر المومنین(ع)
ولایت امیر المومنین(ع)
دفاع از حریم تشیع ***
شیعه و شیعه شناسی
خطابه غدیر
پایگاه غدیر
حضرت فاطمه معصومه
قرآن
شخصیت زن از دیدگاه قرآن
نهج البلاغه
صحیفه سجادیه
تفسیر المیزان
ایت الله خامنه ای
آیت الله مصباح یزدی
آیت الله مکارم شیرازی
آیت الله حسن زاده آملی
آیت الله نوری همدانی
آیت الله سیستانی
آیت الله شاهرودی
شهید مطهری
ارتباط با رئیس جمهور
بدعتهای عمر***
پایگاه مذهبی یا غریب
خورشید آل یاسین
شمیم حضور
مروارید عرش
حکایات خواندنی
اثبات حقانیت امیر المومنین (ع)***
برائت از دشمنان اهل البیت علیهم السلام
غدیر سبز
انصار الحسین رشت
مناقب و فضائل امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام
لحظه های سبز
سیاست اسلامی (بسیج دانشجویی دانشگاه قم)

http://ashkezahra.blogfa.com/

http://www.adyan.net/froum/index.php

یازده سئوال ازاهل سنت

سوال اول:آیا جناب عمر بن خطاب در نبوت حضرت محمد شک کرده است یا نه؟ 

سوال دومآیا منع ازدواج موقت توسط جناب عمر بن خطاب بوده است؟

 سوال سوم: آیا جناب عمر بن خطاب تهدید به سوزاندن خانه علی بن ابیطالب کرد؟

سوال چهارم: آیا عمر بن خطاب قاتل جناب فاطمه بنت محمد می باشد؟

سوال پنجم: آیا جناب عمر بن خطاب اولین کسی بود که در نماز میت 4بار تکبیر گفت

 سوال ششم:آیا این که می گویند عمر بن خطاب برای حفظ سوره بقره 12 سال طول کشید. صحیح است؟

 سوال هفتم: آیا فاطمه بنت محمد از جناب ابوبکر و عمر غضبناک بود؟

سوال هشتم: آیا درست است که جناب فاطمه بنت محمد عمر بن خطاب را نفرین کرد؟

سوال نهم: آیا این درست است که جناب عمر بن خطاب را اهل کتاب (فاروق) خواندند؟

سوال دهم:  آیا پیامبر اکرم به کسی لقب فاروق را اعطا نمودند؟

سوال یازدهم: آیا اینکه جناب عمر بن خطاب منع کردند متعه را دلیل شخصی بود؟

** برای دیدن مقاله و جوابها  به ادامه مطلب بروید**

یازده سوال از برادران اهل سنت(۱)

    ۱- آیا جناب عمر بن خطاب در نبوت حضرت محمد شک کرده است یا نه؟

 چون در کتب اهل سنت از زبان جناب عمر چنین آمده است:

( والله ما شککت منذ اسلمت  الا یومئذ (روز صلح حدیبیه)

(در این متن صراحتا جناب عمر به شک در نبوت اعتراف می نمایند)

 منابع:

 *المصنف عبدالرزاق ج5 ص 339- منشورات المجلس العلمی

صحیح ابن حبان ج 11 ص224- موسسه الرساله

المعجم الکبیر ج 20 ص 14- مکتبه ابن تیمیه

الدر المنثور ج6 ص77- دارالمعرفه

تاریخ مدینه دمشق ج 57 ص 229- دارالفکر*

 سوال دوم: 

آیا منع ازدواج موقت توسط جناب عمر بن خطاب بوده است؟

 چون در کتب اهل سنت می باشد از زبان جناب عمر که چنین گفته اند: 

(متعتان کانتا فی عهد رسول الله و انا احرمها.........)

( این متن بیانگر منع توسط جناب عمر است)

منابع:

المبسوط ج4 ص27- دارالمعرفه

المغنی ج7 ص 572- دارالکتاب العربی

الشرح الکبیر ج7 ص537- دارالکتاب العربی

المحلی ج 7 ص 107- دارالفکر

مسند احمد بن حنبل ج 3 ص325- دارصادر

معرفه السنن و آلاثار ج5 ص 345- دارالکتب العلمیه

تفسیر الرازی ج10 ص 50

شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید معتزلی ج 1 ص182- داراحیاء التراث العربی

اصول السرخسی ج 2ص6- دارالکتاب العلمیه

تفسیر قرطبی ج 2ص329- داراحیاء التراث العربی

تذکره الحفاظ ج 1 ص156- داراحیائ التراث العربی

علل الدار قطنی ج 2ص156- دارطیبه

کنزالعمال ج16 ص521- موسسه الرساله

صحیح البخاری مجلد3 ص158- دارالفکر

 سوال سوم:

 آیا جناب عمر بن خطاب تهدید به سوزاندن خانه علی بن ابیطالب کرد؟

 الامامة والسیاسة - ابن قتیبة الدینوری ، تحقیق الزینی - ج 1 - ص 19

والذی نفس عمر بیده . لتخرجن أو لأحرقنها على من فیها ، فقیل له یا أبا حفص . إن فیها فاطمة ؟

فقال وإن

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

شرح نهج البلاغة - ابن أبی الحدید - ج 6 - ص 48

فقال : والذی نفسی بیده لتخرجن إلى البیعة أو لأحرقن البیت علیکم

 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 تاریخ الطبری - الطبری - ج 2 - ص 443

عن زیاد بن کلیب قال أتى عمر بن الخطاب منزل علی وفیه طلحة والزبیر ورجال من المهاجرین فقال والله لأحرقن علیکم أو لتخرجن إلى البیعة

 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 الملل والنحل - الشهرستانی - ج 1 - ص 57

 احرقوا دارها بمن فیها

 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 الامامة والسیاسة ابن قتیبة الدینوری ، تحقیق الزینی- مؤسسة الحلبی وشرکاه للنشر والتوزیع

شرح نهج البلاغة ابن أبی الحدید- دار إحیاء الکتب العربیة

تاریخ الطبری- مؤسسة الأعلمی للمطبوعات

الملل والنحل- دار المعرفة

...............

سوال چهارم:

 آیا عمر بن خطاب قاتل جناب فاطمه بنت محمد می باشد؟

 تفسیر العیاشی - محمد بن مسعود العیاشی - ج 2 - ص 67

فضرب عمر الباب برجله فکسره

 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 الملل والنحل - الشهرستانی - ج 1 - ص 57

احرقوا دارها بمن فیها وما کان فی الدار غیر على وفاطمة والحسن والحسین

 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 روضة الواعظین - الفتال النیسابوری - ص 151

 مرضت مرضا شدیدا

 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 مؤتمر علماء بغداد - مقاتل بن عطیة - پاورقى ص 181

 إن عمر ضرب بطن فاطمة یوم البیعة حتى ألقت الجنین من بطنها

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 الملل والنحل - الشهرستانی - ج 1 - ص 57

حتى القت الجنین من بطنها

 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 شرح نهج البلاغة - ابن أبی الحدید - ج 14 - ص 193

 فألقت المحسن من بطنها

 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 سیر أعلام النبلاء - الذهبی - ج 15 - ص 578

أن عمر فس فاطمة حتى أسقطت محسنا .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 لسان المیزان - ابن حجر - ج 1 - ص 268

ان عمر رفس  فاطمة حتى أسقطت بمحسن

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 میزان الاعتدال - الذهبی - ج 1 - ص 139 (دار المعرفة)

ان عمر رفس فاطمة حتى أسقطت بمحسن

 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 جواهر المطالب فی مناقب الإمام علی (ع) - ابن الدمشقی - ج 2 - پاورقى ص 121 (|مجمع إحیاء الثقافة الإسلامیة)

روى ابن أبی دارم المحدث أن عمر رفس فاطمة حتى أسقطت بمحسن

 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 الوافی بالوفیات - الصفدی - ج 6 - ص 15 (دار إحیاء التراث العربی)

قال إن عمر ضرب بطن فاطمة یوم لبیعة حتى ألقت المحسن من بطنها

 ....................................................

 سیر أعلام النبلاء- مؤسسة الرسالة

لسان المیزان ابن حجر- مؤسسة الأعلمی للمطبوعات

تفسیر العیاشی- |المکتبة العلمیة الإسلامیة – طهران

الملل والنحل- دار المعرفة

روضة الواعظین الفتال النیسابوری- منشورات الشریف الرضی - قم

مؤتمر علماء بغداد مقاتل بن عطیة- دار الکتب الإسلامیة - طهران

شرح نهج البلاغةابن أبی الحدید- مؤسسة إسماعیلیان

 سوال پنجم:

آیا جناب عمر بن خطاب اولین کسی بود که در نماز میت 4بار تکبیر گفت

کتاب الأوائل - ابن أبی عاصم - ص 8

أول من جمع الناس فی صلاة الجنائز على أربع تکبیرات .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

إمتاع الأسماع - المقریزی - ج 1 - پاورقى ص 380

أول من جمع الناس فی صلاة الجنائز على أربع تکبیرات

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

المصنف - عبد الرزاق الصنعانی - ج 3 - ص 480

 عبد الرزاق عن الثوری عن إسماعیل عن الشعبی عن

عبد الرحمن بن أبزی قال : کبر عمر على زینب بنت جحش أربع تکبیرات

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

الطبقات الکبرى - محمد بن سعد - ج 8 - ص 112

کبر عمر على زینب بنت جحش أربعا

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

الطبقات الکبرى - محمد بن سعد - ج 8 - ص 112

کبر عمر على زینب بنت جحش أربعا

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

المحلى - ابن حزم - ج 5 - ص 124

جمعهم عمر على أربع تکبیرات

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

تلخیص الحبیر - ابن حجر - ج 5 - ص 168

فجمعهم عمر على أربع تکبیرات

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

نیل الأوطار - الشوکانی - ج 4 - ص 99

جمعهم عمر على أربع تکبیرات .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

عون المعبود - العظیم آبادی - ج 8 - ص 343

فجمعهم عمر على أربع تکبیرات

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

المصنف عبد الرزاق الصنعانی-منشورات المجلس العلمی

الطبقات الکبرى- دار صادر

کتاب الأوائل- دار الخلفاء للکتاب الإسلامی الکویت

إمتاع الأسماع المقریزی - دار الکتب العلمیة

المحلى ابن حزم- دار الفکر

تلخیص الحبیر ابن حجر- دار الفکر

نیل الأوطار الشوکانی- دار الکتب العلمیة

 سوال ششم:

آیا این که می گویند عمر بن خطاب برای حفظ سوره بقره 12 سال طول کشید. صحیح است؟

 تنویر الحوالک - جلال الدین السیوطی - ص 216

ابن عمر قال تعلم عمر البقرة فی اثنتی عشرة

سنة فلما ختمها نحر جزورا

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

تفسیر القرطبی - القرطبی - ج 1 - ص 40

 حدثنا مالک عن نافع عن ابن عمر قال : تعلم عمر البقرة فی اثنتی عشرة سنة ،

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

‹ پاورقى ص 40 ›

( 1 ) فی الأصول : " المسمی فی ذکر أسماء . . . الخ " .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

الدر المنثور - جلال الدین السیوطی - ج 1 - ص 21

ابن عمر قال تعلم عمر البقرة فی اثنتی عشرة سنة فلما ختمها

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

تاریخ الإسلام - الذهبی - ج 3 - ص 267

وقال إن عمر : تعلم عمر البقرة فی اثنتی عشرة سنة ، فلما تعلمها نحر جزورا .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

تنویر الحوالک جلال الدین السیوطی-  دار الکتب العلمیة تفسیر القرطبی- دار إحیاء التراث

الدر المنثورجلال الدین السیوطی- دار المعرفة

تاریخ الإسلام الذهبی- دار الکتاب العربی

...........................

 سوال هفتم: 

آیا فاطمه بنت محمد از جناب ابوبکر و عمر غضبناک بود؟

 صحیح البخاری - البخاری - ج 5 - ص 82

فوجدت فاطمة على أبی بکر فی ذلک فهجرته فلم تکلمه حتى توفیت

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

صحیح مسلم - مسلم النیسابوری - ج 5 - ص 154

فوجدت فاطمة على ابن بکر فی ذلک قال فهجرته فلم تکلمه حتى توفیت

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

شرح مسلم - النووی - ج 12 - ص 77

 فهجرته فلم تکلمه حتى توفیت

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

عمدة القاری - العینی - ج 17 - ص 258

فوجدت فاطمة على أبی بکر فی ذالک فهجرته فلم تکلمه حتى توفیت

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

صحیح ابن حبان - ابن حبان - ج 11 - ص 153

فوجدت فاطمة على أبی بکر من ذلک فهجرته فلم تکلمه حتى توفیت

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

صحیح ابن حبان - ابن حبان - ج 14 - ص 573

فوجدت فاطمة على أبی بکر فی ذلک وهجرته فلم تکلمه حتى توفیت

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

شرح نهج البلاغة - ابن أبی الحدید - ج 16 - ص 218

فوجدت من ذلک على أبى بکر وهجرته فلم تکلمه حتى توفیت

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

الطبقات الکبرى - محمد بن سعد - ج 2 - ص 315

فوجدت فاطمة علیها السلام على أبی بکر فهجرته فلم تکلمه حتى توفیت

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

سیر أعلام النبلاء - الذهبی - ج 2 - پاورقى ص 121

 فوجدت فاطمة على أبی بکر فی ذلک ، فهجرته فلم تکلمه حتى توفیت

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

تاریخ المدینة - ابن شبة النمیری - ج 1 - ص 196 - 197

 فوجدت فاطمة على أبی بکر رضی الله عنه فی ذلک ، فهجرته فلم تکلمه حتى توفیت

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

إمتاع الأسماع - المقریزی - ج 13 - ص 159

فوجدت فاطمة على أبی بکر فی ذلک فهجرته فلم تکلمه حتى توفیت

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

صحیح البخاری- دار الفکر

صحیح مسلم- دار الفکر

شرح مسلم النووی- دار الکتاب العربی

عمدة القاری- دار إحیاء التراث العربی

صحیح ابن حبان- مؤسسة الرسالة

شرح نهج البلاغة ابن أبی الحدید- دار إحیاء الکتب العربیة - عیسى البابی الحلبی وشرکاه||مؤسسة مطبوعاتی إسماعیلیان

الطبقات الکبرى- دار صادر

سیر أعلام النبلاء- مؤسسة الرسالة

تاریخ المدینة- دار الفکر

إمتاع الأسماع-  دار الکتب العلمیة

 سوال هشتم:

آیا درست است که جناب فاطمه بنت محمد عمر بن خطاب را نفرین کرد؟

و الله لادعون علیک فی کل صلاه

منابع:

الامامه و السیاسه تحقیق زینی ج1 ص20- موسسه الحلبی

 سوال نهم:

آیا این درست است که جناب عمر بن خطاب را اهل کتاب (فاروق) خواندند؟

 اهل کتاب این نام را به او داده اند نه پیامبر اکرم (ص) ؛ هممانگونه که ابن سعد خودش در طبقات می نویسد:

( اخبرنا یعقوب بن ابراهیم بن سعد عن ابیه عن صالح بن کیسان قال ابن شهاب : بلغنا ان اهل الکتاب کانوا اول من قال لعمر بن خطاب الفاروق، و کان المسلمون یأثرون ذلک قولهم و لم یبلغنا ان رسول الله)

 *طبقات الکبری ج3 ص270*

کتبی دیگری از اهل سنت که این کلام را بیان کرده اند:

1-   تاریخ مدینه دمشق ج44 ص51- دارالفکر

2-   تاریخ الطبری ج3 ص267- موسسه الاعلمی للمطبوعات

3-   اسدالغایه ج4 ص57- اسماعیلیان/

4-    المنتخب من ذیل المذیل ص11- موسسه الاعلمی للمطبوعات

5-   تاریخ المدینة - ابن شبة النمیری ؛ج 2 ص 662- دارالفکر قم

 همچنین ابن کثیر در ترجمه عمر بن خطاب در کتاب البدایه و النهایه می نویسد:

عمر بن الخطاب بن نفیل بن عبدالعزی..... ابوحفص العدوی، الملقب بالفاروق قیل لقبه بذلک اهل الکتاب                           *البدایه و النهایه ج7 ص150- داراحیاء التراث العربی*

 سوال دهم: 

آیا پیامبر اکرم به کسی لقب فاروق را اعطا نمودند؟

 ( و قد قال هو علیه السلام (علی بن ابیطالب): انا الصدیق الاکبر، و انا الفاروق الاول، اسلمت قبل اسلام الناس......)     * شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج1 ص30- داراحیا الکتب العربیه*

(فصرحت بتهمه ابی بکر الصدیق و عمر الفاروق....)   * شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج16 ص35- داراحیاء الکتب العربیه* 

عن ابن عباس و ابی ذر قالا: سمعنا النبی(ص) یقول لعلی: انت الصدیق الاکبر، و انت الفروق الذی یفرق بین الحق و الباطل  *الریاض ج2 ص155/ینابیع الموده لذوی القربی ج3 ص407- درالاسوه/

جواهر المطالب فی مناقب الامام علی،الباعونی شافعی  ج1 ص33- مجمع احیاء الثقافه الاسلامیه*

 سوال یازدهم:

آیا اینکه جناب عمر بن خطاب منع کردند متعه را دلیل شخصی بود؟

 طبق نقل بزرگان اهل سنت این منع یک مسئله شخصی بود و در شان جناب عمر بن حریث بوده است:

 کنا نستمتع بالقبضه من التمر و الدقیق الایام علی عهد رسول الله (ص) و ابی بکر و عمر حتی نهی عمر عنه فی شأن عمرو بن حریث 

منابع:

نیل الاوطار ج6 ص22- دارالجیل

صحیح مسلم ج4 ص131- دارالفکر

السنن الکبری ج7 ص131- دارالفکر

عمده القاری ج17 ص246- دارحیاء التراث العربی

المصنف عبدالرزاق ج7 ص500- منشورات المجلس الاعلمی

نصب الرایه ج3 ص338- دارالحدیث قاهره

الداریه فی تخریج احادیث الهدایه ج2 ص57- دارالمعرفه

تاریخ المدینه ج2 ص717- دارالفکر قم

الاستذکار ج5 ص505- دارالکتب العلمیه

التمهید ج10 ص112- المغرب، وزاره عموم و الاوقاف

http://www.makoran.ir/article34.html

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد