ماجرای کتک خوردن قرضاوی در قطر


ماجرای کتک خوردن قرضاوی در قطر


ضرباتی که به قرضاوی وارد شد شدید نبود اما به دلیل کهولت سن وی،‌ او آسیب دید و بلافاصله بعد از رسیدنش به قاهره،‌ برای درمان به یکی از بیمارستان ها رفت. حال روحی قرضاوی بعد از این ماجرا بسیار وخیم شده است.
به گزارش شیعه آنلاین، رسانه های عرب زبان با انتشار مطلبی از کتک خوردن "یوسف قرضاوی" چهره سرشناس جهان عرب،‌ در روزهای آخر حضورش در قطر خبر داد.

این رسانه ها، ماجرا را چنین بیان کردند:‌ چندی پیش، پس از روی کار آمدن امیر جدید قطر، تعدادی از نیروهای امنیتی به منزل قرضای رفتند تا از تصمیم امیر جدید برای اخراج قرضاوی از قطر او را مطلع سازند.

رسانه های عرب زبان افزودند: پس از اینکه قرضاوی این موضوع را شنید، خشمگین شد و گفت "من از قطر نمی روم مگر از روی جنازه ام رد شوید. من تلاش زیادی برای برنامه های اسلامی در کشور قطر و به ویژه در شبکه الجزیره کرده ام. زشت است که مرا از قطر اخراج کنید.

این رسانه های عربی ادامه دادند:‌ در همین زمان سخن گفتن قرضاوی با نیروهای امنیتی به مشاجره تبدیل شد و یکی از آنان به سمت قرضاوی حمله کرد و او را به صورت تحقیر آمیزی کتک زد. قرضاوی که وحشت زده شده بود، بلافاصله گفت "من از قطر می روم اما قلبم در قطر و در شبکه الجزیره باقی خواهد ماند".

به گفته رسانه های عربی، ضرباتی که به قرضاوی وارد شد شدید نبود اما به دلیل کهولت سن وی،‌ او آسیب دید و بلافاصله بعد از رسیدنش به قاهره،‌ برای درمان به یکی از بیمارستان ها رفت. حال روحی قرضاوی بعد از این ماجرا بسیار وخیم شده است.

این رسانه ها در پایان افزودند: "ملک عبدالله دوم" پادشاه اردن که از ماجرای کتک خوردن قرضاوی اطلاع یافته بود،‌ بسیار ناراحت شد و در تماسی تلفنی به او پیشنهاد داد که به اردن بیاید و ضمن درمان کردن، در یک ویلای مجلل مستقر شود اما قرضاوی ترجیح داد به قاهره برود.

مفتی ناتو دستگیر شد


 
این منابع امنیتی اعلام کردند که بازداشت قرضاوی به عضویت او در حزب اخوان المسلمین - قرضاوی پدر معنوی اخوان المسلمین خوانده می شده است- و فتواهای او که به قتل و کشتار تشویق می نموده، باز می گردد .


به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از منابع آگاه، یوسف قرضاوی تحت بازداشت خانگی قرار گرفته و اجازه ی هیچ گونه مصاحبه ی مطبوعاتی یا اظهارنظری جز با هماهنگی قبلی با دستگاه های امنیتی را ندارد.

این منابع امنیتی اعلام کردند که بازداشت قرضاوی به عضویت او در حزب اخوان المسلمین - قرضاوی پدر معنوی اخوان المسلمین خوانده می شده است- و فتواهای او که به قتل و کشتار تشویق می نموده، باز می گردد .

این منبع افزود: تحقیقات و بازپرسی از یوسف قرضاوی به اتهام صدور فتواهایی که منجر به قتل تظاهرکنندگان مصری شده و اینکه او یکی از اعضای اخوان المسلمین و از حامیان سرسخت مرسی بوده، صورت گرفته است.

انتقاد شدیداللحن پسر قرضاوی از پدرش


علت استعفای همه مشاوران و نزدیکان مرسی از سمت خود، به این دلیل بود که فهمیدند با یک فردی طرف هستند که در ظاهر چهره ای دموکراتیک دارد اما در پشت پرده یک دیکتاتور تمام عیار است.
به گزارش شیعه آنلاین، "عبدالرحمن قرضاوی" فرزند شیخ "یوسف قرضاوی" چهره سرشناس جهان عرب،‌ با انتشار نامه ای،‌ از پدر خود بدلیل صدور فتوایی در حمایت از "محمد مرسی" رئیس جمهور سابق مصر، انتقاد کرد.

وی در بخشی از این نامه می نویسد:

ای پدر بزرگوارم؛ شیخ یوسف قرضاوی .. بنده تو را عالمی جلیل و فقیهی برجسته و ماهر و آشنا به زوایای مختلف شریعت اسلامی می دانم. ما امروز در لحظات بسیار حساسی در تاریخ مصر به سر می بریم. لحظاتی که مصر از یکسو در آن غرق شده و از سوی دیگر به آن افتخار می کند.

ای پدرم بزرگوارم.. بنده قبل از اینکه فرزند تو باشم، شاگرد تو هستم. بنده و بسیاری از دیگر شاگردانت در این لحظه حساس در تاریخ مصر، انتظار داریم که با صدور چنین فتواهایی باعث ریخته شدن خون فرزندان سرزمین مصر نشوی.

بنده این حکم اسلامی را از تو آموختم که "اگر حاکمی از سوی ملتش مورد مقبولیت نبود، نباید در قدرت بماند و باید هر چه سریع تر کرسی قدرت را تحویل دهد و کنار رود."

پدر بزرگوارم.. ملت مصر انقلاب کردند تا مصر برای همه مصری ها باشد و نه برای یک گروه خاص یا تعدادی از افراد. به من آموختی که "آزادی بر شریعت مقدم تر است" بنابراین ما نباید در برابر ظلم سرفرود آوریم. ملت مصر طی چند ماه اخیر خواستار آزادی بوده اند اما ..

ای پدرم.. با فتوای خود به ملت و افسران نظامی توصیه کردی که برای بازگرداندن مرسی تلاش کنند اما چه می گویی اگر تو را با خبر کنم که علت استعفای همه مشاوران و نزدیکان مرسی از سمت خود، به این دلیل بود که فهمیدند با یک فردی طرف هستند که در ظاهر چهره ای دموکراتیک دارد اما در پشت پرده یک دیکتاتور تمام عیار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد